Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruuut

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Berichten
14
Beste mensen,

Ik hoop dat dit item in de goede categorie is geplaatst, maar mijn vraag is de volgende:
Na het op een normale wijze afsluiten van mijn computer (Via start menu - uitschakelen) wilde mijn computer niet meer opstarten de volgende keer dat ik hem aanzetten.
Ik kreeg na een opstartscherm waarbij je eventueel nog F2 en F11 kon kiezen een scherm met de mededeling dat de computer wegens problemen met software niet kon opstarten.
Ik had vervolgens ongeveer 25 sec. om te kiezen tussen een aantal opties:
1. opstarten veilige modus
2. opstarten veilige modus + nog iets..
3. opstarten veilige modus + iets anders..
4. opstarten met laatste configuratie
5. normaal opstarten

Welke van de 5 opties ik ook koos, de computer deed een poging, viel vanzelf uit en starte vanzelf weer op tot ik weer in dit keuze menu belandde...
Rara...wat is er aan de hand en hoe kom ik hier van af??

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groeten Martijn
 
Hoi !

Opstarten vanaf de XP-CD, kiezen voor: R(epair), en ga nAar de reparatie-console: http://support.microsoft.com/kb/314058; scrollen naar: de reparatie-console gebruiken.

Achter de prompt trommel je: chkdsk /r gevolgd door "enter".

Als dit proces klaar is: fixboot eveneens gevolgd door "enter ".

Nu "exit" ,en de PC zal weer normaal opstarten.

Greetz,

Harry.
 
Top

Bedankt voor je reactie. Zodra ik dit gedaan heb (wanneer ik thuis ben en CD heb) laat ik je weten of het gelukt is!
 
Helaas

Helaas...het is niet eens gelukt om de computer vanaf de XP-cd op te starten. Wanneer via het Boot menu van station gewisseld wordt lukt dit niet.
De vraag is dus nu: hoe dan van start te gaan??

Groeten martijn
 
Hoi !

In het bios de CD/DVD-speler als eerste in de opstartvolgorde (boot-sequency) gezet ?

Greetz,

harry.
 
Dat schrijft ruuud wel Harry Snor. Sommige drives kunnen niet booten en soms de CDRom van Windows niet. ruud moet zelf beoordelen of dit het geval kan zijn. Soms moet je ook een toets indrukken om op te starten van CDRom, daarvoor komt er dan heel kort een melding op het scherm. Je kunt zes (!) diskettes maken om toch de CDRom drive te kunnen gebruiken voor Setup en Reparatie van Windows zoals je beschreef. Een andere optie is wellicht om te proberen een CDRom van iemand te lenen als die van jou bij een ander ook niet wil opstarten.

Voor de diskettes: http://support.microsoft.com/kb/310994/NL-NL/
 
met cd rom mogelijk??

Beste Alfred,

Ik heb je link gecheckt en het lijkt me een prima plan. Er is echter 1 maar...ik heb geen floppy drive. Is het ook mogelijk deze bestanden op 6 CD-roms te zetten en vervolgens die te gebruiken??
Zo niet, is hier een oplossing voor?

Groeten Martijn
 
Hoi !

Nope, alleen van floppy !

Immers: je zegt dat je PC niet van een CD wil opstarten !

Is het een originele Win XP-CD ?

Zou gewoon moeten lukken.

Greetz,

Harry.
 
ok dan

Ik zal eerst opzoek gaan naar een originele XP cd, want dat was deze idd niet...
Je hoort nog van me, bedankt!
 
Nou, dan is de fout hiermee in ieder geval boven.
Het is gewoon een kopie van de bestanden geweest en geen kloon
of .iso image, daarmee krijg je geen opstartbare CDRom maar alleen
bestanden die je kunt gebruiken als Windows om de schijf vraagt.
 
Er is echter 1 maar...ik heb geen floppy drive. Is het ook mogelijk deze bestanden op 6 CD-roms te zetten en vervolgens die te gebruiken??

Ik zal eerst opzoek gaan naar een originele XP cd, want dat was deze idd niet...
Omdat je de originele XP cd niet had,kun je proberen deze bootable iso gebruiken,waar die 6 opstartdiskettes in verwerkt zijn.

Je weet hoe een iso te branden?

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan