Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timee

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier wel goed post, maar ik geen idee waar ik hem anders moet posten...

Als ik mijn pc op wil starten blijft het scherm namelijk steeds zwart. Er gebeurt gewoon helemaal niks. Alleen het lampje gaat branden. Ik heb alle stekkers al nagelopen, maar dat klopt allemaal. Het rare is ook dat de pc het vanochtend nog wel deed, maar ´s middags opeens niet meer. Ik denk zelf dat het aan de computer zelf ligt en dus niet aan het beeldscherm. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik daar aan kan doen=

Alvast bedankt!

Probeer eens op te starten in "veilige modus" [door tijdens het opstarten op F8 te drukken].
Heb je dan wel beeld, dan is waarschijnlijk de driver van je videokaart corrupt geraakt en kun je proberen deze opnieuw te installeren. Heb je dan nog geen beeld dan is mogelijk de monitor [komt niet zo vaak voor] of de videokaart defect....[of de kabel zit niet goed vast] Als je de mogelijkheid hebt probeer dan een ander scherm op de PC.... en/of test het scherm op een andere PC....

Laatst bewerkt:
Hallo ik ben silvia uit purmerend....

ik heb zojuist de instellingen van mij beeldscherm resolutie op de hoogste piek gezet en daar viel mij beeldscherm uit alles geprobreerd met xp cd opgestart video kaart en moederbord geriset met een doekje er uit gehaalt voor het geval ik geladen ben !!

maar te vergeef ik krijg hem niet aan de praat het gekke is ...
hij start op dan krijg je op een gegeven moment windows teken te zien en dan valt ie uit en springt me beeld scherm knop op oranje (acer beeldscherm)
en ik draai xp.

Kan iemand mij helpen ?????

alvast bedankt

--------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier wel goed post, maar ik geen idee waar ik hem anders moet posten...

Als ik mijn pc op wil starten blijft het scherm namelijk steeds zwart. Er gebeurt gewoon helemaal niks. Alleen het lampje gaat branden. Ik heb alle stekkers al nagelopen, maar dat klopt allemaal. Het rare is ook dat de pc het vanochtend nog wel deed, maar ´s middags opeens niet meer. Ik denk zelf dat het aan de computer zelf ligt en dus niet aan het beeldscherm. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik daar aan kan doen=

Alvast bedankt!
Hallo Tim:D

Ik heb 1 jaar geleden het zelfde gehad, als het goed is, is je video kaart kapot, of je moederboard, of beide maar dat lijkt me stug. Ik kan je niet vertellen wat van de twee stuk is, maar miscchien kun je dat zien als je de computer openschroeft:thumb:

Hallo ik ben silvia uit purmerend....

ik heb zojuist de instellingen van mij beeldscherm resolutie op de hoogste piek gezet en daar viel mij beeldscherm uit alles geprobreerd met xp cd opgestart video kaart en moederbord geriset met een doekje er uit gehaalt voor het geval ik geladen ben !!

maar te vergeef ik krijg hem niet aan de praat het gekke is ...
hij start op dan krijg je op een gegeven moment windows teken te zien en dan valt ie uit en springt me beeld scherm knop op oranje (acer beeldscherm)
en ik draai xp.

Kan iemand mij helpen ?????

alvast bedankt

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Opstarten in veilige modus.:)
Tijdens het opstarten (nog voor XP balk laadt) op F8 drukken dan selecteren opstarten in veiligemodus, enter drukken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan