Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald89

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Beste heren,

Vanmiddag eindelijk mijn Coolermaster CM 690 kast, C2D E8400 en MSI P35 Neo F moederbord binnen gehad. Alles aangesloten, maar de pc wil niet opstarten. Er gebeurt niks: geen piepje, de voeding slaat niet aan, geen lampje op het moederbord.

24 pins kabel zit aangesloten, 4 pins power voor CPU ook, afstandsbusjes geplaatst, voeding is goed, heb mezelf ontaard aan de kachel.

Denk zelf dat het aan de powerswitch ligt; hier zijn enkele kabeltjes voor met telkens 1 of 2 stekkertjes. Deze zitten aangesloten op de enige plaats die ik hiervoor kan bedenken:
de front panel connectors, die zich op dit moederbord direct naast de SATA poorten bevinden.

Heb zowel de handleiding van het moederbord als de kast doorgelezen, maar wordt er niets wijzer van.. Hier iemand ervaring of hulp?

Alvast bedankt!

Hoi,
Als je het volgen dit tekeningetje gedaan hebt zou het moeten werken

Modag

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    7,9 KB · Weergaven: 33
Hoi,
Als je het volgen dit tekeningetje gedaan hebt zou het moeten werken

Modag

Ik heb in totaal 5 stekkers met totaal 8 pinnen.
Een gele en witte draad voor de HDD led, een gele en witte voor de power sw, een oranje en witte voor de reset sw, een witte voor power led - en een oranje voor de power led +

Ik heb ze aangesloten als in jouw tekening maar hij gaat niet aan.

Okay ik ben er achter waarom ie niet op wou starten: was vergeten een stroomkabeltje in de dvd speler te stoppen.
Nu het volgende probleem: beeldscherm doet het niet, kan de videokaart niet echt testen omdat ik geen on board videokaart heb op dit moederbord zo te zien.. Iemand een idee?

Om welke kaart gaat het en heeft deze ook nog een power kabel nodig misschien?

Het gaat om een Asus nvidia EN8500 GT met 1024 mb. De uitvoering met ventilator.
Heeft naar mijn weten geen power kabel nodig, op de kaart zit in ieder geval nergens een aansluiting voor.

Laatst bewerkt:
kijk ook of de bios jumper op aan staat en niet op uit dan werkt het systeem dus ook niet

Okay ik heb de jumper gevonden, zit nu in een scherm met de tekst MSI Motherboard Intel platform, press Tab to switch to POST or Del to run BIOS setup.
Tab en Del hebben geen enkel effect.. Anybody?

is het al gelukt?

Wat je moet doen als je problemen hebt is dit:

Alles wat niet direct nodig is afkoppelen: Geen harde schijf, dvd-rom, maar 1 strip geheugen, geen pci-kaarten.
Dus alleen aansluiten:

1. voeding
2. moederbord
3. processor+koeler
4. 1 strip geheugen
5. videokaart
6. aan-knop kast
7. muis en toetsenbord
Meer niet!

Dan kijken of de pc wil booten en je in de bios kan komen.
Zo ja: dan harde schijf en dvd-brander aansluiten.
En weer het zelfde liedje.
Zo ja: dan het 2e geheugenstripje
Zo ja: de rest van de kastaansluitingen en pci-kaarten aansluiten.

Stap voor stap. Zodat je er zo snel mogelijk achter komt waar het probleem zit.

Thanks! Is nog niet gelukt maar ik ga dit even proberen.

oja en heb je een usb-toetsenbord?
Misschien staat de ondersteuning hiervoor uit (al is dat tegenwoordig volgens mij geen probleem meer)

is het al gelukt?

Wat je moet doen als je problemen hebt is dit:

Alles wat niet direct nodig is afkoppelen: Geen harde schijf, dvd-rom, maar 1 strip geheugen, geen pci-kaarten.
Dus alleen aansluiten:

1. voeding
2. moederbord
3. processor+koeler
4. 1 strip geheugen
5. videokaart
6. aan-knop kast
7. muis en toetsenbord
Meer niet!

Dan kijken of de pc wil booten en je in de bios kan komen.
Zo ja: dan harde schijf en dvd-brander aansluiten.
En weer het zelfde liedje.
Zo ja: dan het 2e geheugenstripje
Zo ja: de rest van de kastaansluitingen en pci-kaarten aansluiten.

Stap voor stap. Zodat je er zo snel mogelijk achter komt waar het probleem zit.

Okay dit heb ik geprobeerd: moederbord met 1 stripje geheugen, videokaart, processor + koeler (geen casefans), de aan-knop, muis en toetsenbord.
Wederom hetzelfde verhaal, kom niet in de bios.

Lijkt op een gevalletje moederbord DOA. Terugsturen lijkt mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan