Computer start niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dejong12

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Hallo,

Mijn computer start sinds vanmorgen niet meer op. Het beeldscherm geeft geen beeld.

Uitleg: Ik was vanmorgen vroeg een dvd aan het wissen met Nero, en toen liep Nero vast. Ik heb het opnieuw geprobeerd, maar Nero gaf aan dat er geen dvd-brander was aangesloten. Bij Computer stond ook geen dvd-brander. Toen heb ik de computer opnieuw opgestart, toen bleef hij staan op: Detecting IDE-drives ofzo. Toen heb ik de computer uitelkaar gehaald, en alle stekkers enzo er goed ingeduwd, en daarna kreeg ik dit probleem.

De lichtjes aan de voorkant van de pc doen het wel, alleen de achterlichtjes niet, bijv, er brandt geen lichtje als de ethernet-kabel inzit. De voeding doet het wel, hij draait gewoon. Ik kan ook mijn dvd-brander weer open doen. Ik heb geprobeerd om mijn beeldscherm met vga en dvi kabels aan te sluiten op mijn videokaart, maar dit leverde niks op. Ook niet met de vga-kabel aan de onboard-kaart. Ik heb ook mijn tv geprobeerd, (tevens een monitor) maar die liet ook niks zien. Ik hoor de computer wel gewoon 'brommen'.
Kan het aan het moederbord liggen?

Mvg,
Arjen

Kun je in de bios komen? Zo ja, zet er nieuwe windows op. Wil je je bestanden nog redden? Probeer ubuntu. Die kun je downloaden. Brand het op een dvd/cd en start daarmee op. Zo kun je al je bestanden kopieren naar een USB HDD...
succes :thumb:

Bedankt voor je antwoord, maar als je goed gelezen hebt, kun je zien dat ik zei dat ik geen beeld krijg, dus dan kan ik ook niet in de bios komen! ;) :P

Kun je in de bios komen? Zo ja, zet er nieuwe windows op. Wil je je bestanden nog redden? Probeer ubuntu. Die kun je downloaden. Brand het op een dvd/cd en start daarmee op. Zo kun je al je bestanden kopieren naar een USB HDD...
succes :thumb:

Waarom zou je in het bios moeten zijn om windows opnieuw te installeren? Leg dat eens uit.

@ ts,

Hoor je piepjes?

Dat de voeding draait hoeft nog niet te betekenen dat deze in orde is. Kan je een andere testen?

Krijg je met een ander scherm wel beeld?

Heb je een windows cd? Start eens op vanaf die cd en herstel de boel eens.

Laatst bewerkt:
dit kan aan 2 dingen liggen: je voeding die kapot is, of net te weinig stroom levert om te kunnen opstarten, of je moederbord is kapot.

check ook eens de stekker(s) die vanuit de voeding naar het moederbord gaan of die wel goed aangesloten zijn

Ik heb zelf geen extra voeding om te testen.
De computer piept niet, maar doet dat normaal gesproken ook niet als hij gewoon opstart.
Met een ander scherm krijg ik ook geen beeld.
Ik heb wel de windows-cd, maar hoe kan ik die nou testen als ik geen beeld heb?
Zal nu ff naar de stekkers kijken.

Ik heb de kabels eruit gehaald, en er weer in geduwd, heb nog steeds hetzelfde probleem.

Andere voeding regelen, aansluiten en testen. We zullen dat toch eerst moeten uitsluiten. Werkt de boel dan nog iet is het wellicht inderdaad het mobo.

Ik heb de voeding eruit gehaald, en een andere voeding van mijn broertje gepakt, alleen toen kwam ik erachter dat mijn aansluiting op het moederbord wat breder is dan de andere voedingskabel. Nu heb ik dus mijn oude voeding er weer aan gedaan, alleen hij begint nu opeens onophoudelijk te piepen. Wat is er mis? Heb ik iets verkeerd aangesloten?

op je broers voeding zou er dan ipv bij jou een brede aansluiting dan een smallere aansluiting + een kleinere aansluiting moeten zijn, die samen even breed zou moeten zijn, alleen kan je die dus niet aansluiten op je MoBo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan