Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaaBom

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Hee,

Ik heb een probleem met mijn Dell Dimension 5150 computer, ik heb een tijdje geleden een nieuwe computer gekocht. Daardoor ben ik gestopt met het gebruiken van mijn Dell, hij heeft een tijd stil gestaan, wel aangesloten op de voeding, een tijdje met beeldscherm eraan vast en een tijdje zonder. Nu wilde ik hem pas opstarten om oude documenten over te zetten, starte hij niet op, het enige wat er gebeurde is dat er een oranje lampje begon te knipperen aan de voorkant (die normaal groen is). Ik heb de computer open gemaakt, en het groene lampje op het moederbord brand gewoon. Dus aan de voeding ligt het niet, denk ik. Iemand enig idee?

alvast bedankt,

Heb geen idee, maar als het alleen om de bestanden gaat dan haal je toch gewoon de hdd eruit en sluit je hem aan in de nieuwe als 2de schijf (SLAVE)

Ja alleen mijn nieuwe computer is een Acer Aspire. Het is een kleiner model waardoor er geen plaats is om een hdd erin te zetten. Is er mogelijkheid om hem via usb aan me computer aan te sluiten?

Er zijn tal van mogelijkheden op dat gebied.
Er zijn converters van IDE naar usb.

Je kunt ook alleen de externe behuizing kopen, daar kun je zowel IDE als SATA schijven in aansluiten.

Ik heb er eentje van b.v. eminent de EM7046 kosten iets van 25 euro geloof ik en heeft mij nog steeds erg goed geholpen .

Maar ook zijn er mogelijkheden met jou computer.
Waarschijnlijk zit daar wel een SATA schijf in.
Je kunt kijken als je de zijkant eraf hebt of er ook IDE aansluitingen zitten, meestal wel.
En in dat geval kun je de flatcable uit je oude pc halen en aansluiten in je nieuwe pc, je laat de schijf gewoon buiten de PC liggen.

De geheugenkaarten die in de DDIM sloten zitten in mijn oude pc, passen niet in de sloten van mijn nieuwe.

Ik heb wel een IDE slot in mijn nieuwe pc, geloof ik. Maar ik heb geen idee welke flatcable uit mijn oude pc ik op me nieuwe aan moet sluiten.

Ik kan op het moment weinig doen met mijn pc (omzetten van veel videobestanden met nero)

Maar volgens mij zit hier ook een sata schijf in en dan zou je de schijf met het kabeltje in je nieuwe pc erbij kunnen zetten.

Oke, en hoe kom ik erachter of me schijf een sata schijf is?

Als die er zo uit ziet.

Sata_kabel_4aacde4323af3.png

oke, ik heb een SATA schij in me oude computer, daar gaan 2 kabeltjes uit 1 naar de IDE poort en een ander kleiner kabeltje gaat naar de geheugensloten, dus als ik het goped begrijp, doe ik het kabeltje dat nu naar de IDE gaat in de IDE van me nieuwe computer? Dat andere kabeltje laat ik zitten?

30092018.jpg

Dit is de SATA schijf uit me oude computer

37527794.jpg

Deze kabeltjes komen uit die schijf

17163213.jpg

En dit is het moederbord van me nieuwe pc, weet niet of dit allemaal nodig is maar denk ik post het even voor de duidelijkheid :o

Je moet dus even kijken of er op dat nieuwe moederbord nog een aansluiting zit voor een SATA kabel. Meestal zitten er een aantal op.
Zo ja dan kun je de schijf daar op aansluiten.

Het brede gedeelte is voor de stroom.

Ik kan op de foto niet echt zien om welk moederbord het gaat, heb je een type en nummer ?
Of welke merk computer heb je gekocht, ook het type nummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan