Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijntjeee

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Goedemiddag!

Heb vorige week de volgende onderdelen besteld:
Voeding
-ModXStream Pro 600W
Processor koeler
-Zalman CNPS8700 NT
Grafische Kaart
-MSI R5770 Hawk
Behuizing
-Aerocool Vx-R LE
DVD-brander
-ASUS DRW-24B3ST
Moederbord
-ASUS P7P55D
Harddisk(SATA)
Samsung HD103SJ
Geheugen
-GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
Processor
-Intel Core i5 760 2.80GHz 2.5GT/s 8MB Box

Nu heb ik alles in elkaar gebouwd, maar nu wil de computer niet starten. Er brand 1 groen led-lampje op het moederbord en ik weet zeker dat alle stekkers in de goede poorten zitten. De computer doet helemaal niks, geen fans of dergelijke gaan draaien.

Waar kan het aan liggen?

mvg,
Marijn

Laatst bewerkt:
Afstandbusjes tussen kast en moederbord gemonteerd?
Krijg je geen piepjes?

anders
Moederbord uitbouwen en op een houten plank leggen
Alles eruit, geheugen, grafische kaart etc. De speaker aansluiten
Power aansluiten en aanzetten(betreffende pinnetjes even kortsluiten); krijg je nu de juiste piepjes en gaat de fan draaien
Een voor een het geheugen erin en iedere keer aanzetten en kijken of er niets bijzonders gebeurd.
Dan de grafische kaart en opnieuw kijken wat er gebeurd.

Mochten er dan nog problemen zijn (of niet) laat het dan even weten

Ron

Laatst bewerkt:
Wat ik laatst had met het monteren van een nieuwe systeem, heb je de fan doe boven je processor zit wel vast geklikt?

Thanks voor de snelle reactie!
Het moederbord zit al verhoogt door kleine (soort van) bruggetjes in de kast.
Heb de hele kast weer uit elkaar gehaald. Daarna het moederbord (met 1 streepje geheugen en de aan/uit knoppen kabel) aangesloten op de voeding. Weer gebeurde er niks. Ook met speakers aangesloten hoorde ik geen piepjes of dergelijke. Ik zie wel elke keer het groene lampje branden op mijn moederbord.

Klinkt als een kapotte voeding; en voor de zekerheid (en ja ik weet het, er brandt een ledje), staat de aan/uit knop op je voeding zelf aan.

Ron

Mmh zou bizar zijn want ik kreeg toevallig vandaag mijn nieuwe voeding binnen. Ja de aan/uit schakelaar staat op aan als ik de computer probeer op te starten.

update: ff de voeding getest, in een andere computer doet ie het gewoon. Is het dan het moederbord wat niet goed functioneert?

Laatst bewerkt:
is je atx goed aangedrukt? fout die ik wel eens gemaakt heb

Yep, ik denk dat mijn aan/uit knop het gewoon niet doet.. Even opzoek naar een andere kast.

houd even een paperclip op de pinnen voor aan en uit, niet gewoon toevallig de aan uit/ resetknop omgewisseld?

Die is ook wel leuk :). Ben ik zelf (nog) nooit ingetuind.

Ron

Nee die dingen spreken best voor zich, en heb het helemaal volgens de manual gedaan.. wat is het idee achter de paperclip dan?

nou, hetzelfde als die van een knop -_- de contact tussen de pinnen maken.
en ook als je het volgens manual hebt gedaan dan kan het nog best zijn dat je ze omgewisseld hebt. ik heb het zelf al eens gezien.

Laatst bewerkt:
Lol ja las het net op een andere site, maar de PSU is prima die werkt gewoon. Me moederbord doet niks wanneer ik op de power button druk. Heb helaas geen ander moederbord waar ik mijn kast op kan testen(of de aan/uit knop wel werkt).

jaah, daarom zeg ik paperclip, op de pinnen(waarmee je de knoppen vooraan op je kast op je moederbord aansluit) sluiten, dan zou hij dus aan moeten gaan.

hehe geprobeerd maar werkte ook al niet! Morgen maar ff langs Alternate, waarschijnlijk moederbord ruilen... Nogmaals; bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan