computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

tyjon082

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2012
goededag,

Als ik op de powerknop van mijn computer druk dan dan ligt hij wel op, alle fans draaien maar het lichte van de harde schijf licht een paar seconden op, dan gaat hij uit en knippert niet. Mijn beeldscherm blijft zwart, de randapparaten worden ook niet herkent. Er is al iemand komen kijken naar mijn computer en zei dat de harde schijf niet stuk was. Het gaat over een hp envy h8 1509-EB desktop computer. specs:
-grafische kaart: nvidia geforce gt 640
-geheugen: 16gb DDR3 Dimm RAM
-moederbord: merk:formosa ipmmb fm, fabrikant: pegatron,model: 2AD5
-processor: intelcore i7 3770
-chipset: intel Z75
-ingebouwde wifiadapter: ralink RT5390
hij beschikt over USB 2 en USB 3, een dvd-speler, beats audio 7.1 en uitbreidbaar geheugen tot 32gb. Het enige dat nog werkt is het openen en sluiten van de dvd-speler. Heb al veel geprobeerd, cmos batterij eruit gehaald, er terug ingestoken, jumpers verzet en terug gezet, op de powerbutton gedrukt toen er geen stroomkabel was aangesloten. Ik denk dat er minstens 1 onderdeel stuk is.

Waarom hij niet meer opstart: heb hem proberen over te clocken met het programma: extreme intel tuning utlity. Ik deed dit omdat hij heel traag ging en ik was het zo beu, niet het osptarten maar de uitvoering van programma's. Kan iemand mij helpen want heb geen geld voor een nieuwe pc momenteel, hij is 4 maand nu, hij staat niet meer onder garantie omdat ze weten dat ik dat heb gedaan. Heb al gebeld naar de klantendienst van HP.
.

Reset de bios naar factory defaults zou ik zeggen. Dit lijkt op een typische "cpu panic" en je verhaal over overclocken sluit daar wel bij aan.

Ik ken deze specifieke computer niet, maar er zijn meestal instructies op de bios reset te doen.

Het is in de Helpmij chat al besproken en aangesloten toetsenborden reageren niet, dus zelfs de noodprocedure om de bios te resetten naar fabriekswaarden gaat niet (F10, 4x pijltje naar beneden, 2x Enter bij opstarten).
Er was duidelijk geconcludeerd dat er nieuw/ander moederbord gekocht zou gaan worden.

Natuurlijk kun je nog kijken of de tips van Lange Pier helpen, maar (zover ik begrepen heb) waren alle tips al uitgeprobeerd (zéker die van HP).

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
binnengebracht bij de winkel

hallo, ik heb hem binnengebracht bij de winkel in leuven( fnac) waar ik hem gekocht met het garantiebewijs. Volgens een andere winkel in leuven (pc warehouse) zouden ze niets kunnen merken van een overclock en is de volledige reparatie dus gratis, hopelijk hebben ze gelijk...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan