Computer start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

berrege

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Hallo,

Als ik men computer wil opstarten krijg ik de melding dat Windows niet correct is afgesloten. Dan kan je kiezen tussen schijfcontrole of normaal opstarten. Als ik schijfcontrole doe, blijft hij maar controleren en gebeurt er niks, als ik normaal wil opstarten start hij niet op. Ook in Veilige Modus werkt het niet.

Enige mogelijke oplossingen?:confused:

Bedankt!

Ja die heb ik nog. Moet ik hem gewoon insteken en nog eens opstarten?

Hoi,

In principe wel je zal van dvd op moeten starten en dan zie deze bij punt 4 tweede optie kiezen.Dat zou volgens mij je probleem verhelpen

Ik krijg het scherm niet waarop staat 'windows installeren'. Ligt waarschijnlijk aan de opstartinstellingen (BIOS). Ik zit nu op dat blauwe scherm van BIOS, verkregen door op F2 te drukken. Wat doe ik nu?

Het is een Dell computer, moest dat belang hebben

Ja maar hoe doe ik dat :d Bij 1st boot device staat nu iets met RAID:ST31000528AS en bij 2nd boot device: CD/DVD: P2-HL-DT-ST. Hoe verwissel ik die van plaats?

Gevonden denk ik, moest op het plusje of minnetje drukken

Kies ik voor de optie:

-Hulpprogramma's voor herstel gebruiken waarmee u problemen met het starten van Windows kunt oplosse. Selecteer het besturingssysteem dat u wilt herstellen. (stuurprogramma's laden)
-of voor: Computer met behulp van een eerder gemaakte systeemkopie herstellen?

Ik heb hier ook nog een cd'tje 'Drivers and Utilities, for reinstalling Dell Studio XPS 8100 computer software'. Moet ik daar wat mee doen misschien?

Wacht, bij de eerste optie (stuurprogramma's laden) kan ik kiezen uit:

-4 hardeschijfstations: RECOVERY (C: ), OS (E: ), DATAPART (D: ) en Boot (X: )
-Apparaten met verwisselbare opslagmedia: Cd-station (F: ) WIN_7_HOMEPREMIUM

Cd station selecteren en verder gaan? Ben bang om iets fout te doen dus ik vraag het maar voor de zekerheid

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke cd heb je er nu in gestopt of wanneer krijg je deze opties te zien? Want dit komt me niet helemaal bekend voor.

Een (groene) CD van Dell waarop staat:

Operating System
Already Installed On Your Computer
Reinstallation DVD: Windows 7 Home Premium 64-Bit

The software is already installed on your computer. Use this DVD only to reinstall operating system on a Dell PC.
This DVD is not for reinstallation of programs or drivers.

Als ik de PC opstart met de CD komt er een hele tijd Windows is loading files... Hierna komt er een scherm 'Starting Windows'. Vervolgens komt er een Windows scherm waar ik men taal moet kiezen en de toetsenbord invoer. Dan kan ik kiezen tussen Windows 7 installeren of Computer herstellen. Als ik op computer herstellen klik krijg ik de twee opties die ik hierboven heb neergeschreven, nl:

-Hulpprogramma's voor herstel gebruiken waarmee u problemen met het starten van Windows kunt oplosse. Selecteer het besturingssysteem dat u wilt herstellen. klik op stuurprogramma's laden en installeer stuurprogramma's voor uw harde schijf als uw besturingssysteem niet wordt weergegeven.
-Computer met behulp van een eerder gemaakte systeemkopie herstellen

Laatst bewerkt door een moderator:
Oké dan zit je toch goed. Dan moet je de eerste optie eens selecteren. Dan selecteer je de Windows-installatie dat je wilt herstellen in het schermpje dat dan tevoorschijn komt. Als het goed is krijg je dan dit scherm te zien:
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Je kunt dan eerst eens proberen om een "Systeemherstel" te doen, mocht dat niet lukken dan kan er voor "Herstel van systeeminstallatiekopie" gekozen worden.

Laatst bewerkt:
Probleem is dat ik geen schermpje te zien krijg met de vraag welke Windows installatie ik wil herstellen. Ik krijg hetzelfde scherm als jou te zien, maar bij 'Besturingssysteem' staat er als gevolg hiervan: 'Besturingssysteem: Onbekend op (Onbekend) Lokale schijf'.

Als ik bijvoorbeeld op systeemherstel klik krijg ik als boodschap: "U moet opgeven welke installatie van Windows u wilt terugzetten als u Systeemherstel wilt gebruiken. Start de computer opnieuw op, selecteer een besturingssysteem en selecteer Systeemherstel".

Waar precies kan ik een besturingssysteem selecteren?

Dan heb ik een nare mededeling: Windows zal opnieuw geïnstalleerd moeten worden aangezien de herstelomgeving jouw installatie niet ziet. Mocht je eerst je data willen backuppen dan zou ik één van het volgende doen:

Optie 1: Download een Linux-Live-cd en start daarvan op. Steek een usb-stick in de pc of gebruik één van de andere schijven en kopieer de belangrijke bestanden hier naartoe.
Optie 2: Haal de harde schijf uit de pc en steek die in een andere werkende pc en kopieer dan belangrijke bestanden naar een ander schijf of usb-stick.

Vervolgens kan je met de herinstallatie beginnen. Mocht je dit niet aandurven dan raad ik je aan om iemand in jouw buurt om hulp te vragen.

Hmm ok, bedankt. Vreemd toch dat een perfect werkende computer van de ene op de andere dag niet meer werkt...

http://nl.softonic.com/s/linux-live-cd

Is deze bijvoorbeeld goed? Dus dit gewoon downloaden, op een cd branden, cd gebruiken om op te starten, en bestanden kopiëren. Kan ik ook een externe harde schijf gebruiken ipv een usb-stick?

Heb net een PC hersteld die niets wilde, met het opstarten van de DVD ook niets maar wel met het regelmatig F8 intrommelen kwamen de repair opties naar voren vanaf de DVD bij het booten ervan, de bootsector was beschadigd en gerepareerd

Heb net men bestanden kunnen recupereren met een Linux Live CD, dus dat deel van de missie is al geslaagd. Rest nu nog de installatie van Windows.

Ik kan kiezen tussen:
1. Upgrade uitvoeren: Een upgrade naar een nieuwe versie van Windows uitvoeren en uw bestanden, instellingen en programma's behouden. Deze optie is alleen beschikbaar als er een bestaande versie van Windows wordt uitgevoerd
-> dit werkt niet. Als ik hier op klik krijg ik de boodschap dat ik de installatieschijf moet verwijderen en de computer opnieuw moet opstarten. Hierna zou ik men installatieschijf opnieuw moeten plaatsen en de upgrade opnieuw starten. Aangezien ik men computer niet opgestart krijg gaat dit moeilijk lukken...

2. Aangepaste installatie (geavanceerd): Een nieuw exemplaar van Windows installeren. Bij deze optie blijven uw bestanden, instellingen en programma's niet behouden. De optie om schijven en partities te wijzigen is beschikbaar wanneer u uw computer opstart met de installatieschijf.
-> Ik veronderstel dat ik dus deze optie ga moeten kiezen

Hierna kan ik kiezen tussen Windows installeren op:
-Schijf 0 Partitie 1
-Schijf 0 Partitie 2: RECOVERY
-Schijf 0 Partitie 3: OS
-Schijf 1 Partitie 1: DATAPART1

Kan iemand me zeggen op welke schijf ik moet installeren? Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan