Computer start niet verder op dan "Starting Windows..."

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefvanr1et

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo,

Sinds gisteravond heb ik een probleem met mijn laptop. Ik zat in de woonkamer en de batterij van de laptop was bijna leeg. Ik liep naar boven om hem aan de oplader te leggen maar ik was al te laat, de laptop was vanzelf uitgegaan. De programma's die draaiden voor de computer uit ging waren firefox met youtube, skype en excel (ik weet niet of dit relevant is maar ik vermeld het maar).

Ik stak de oplader in en wou mijn sessie herstarten. Maar de computer laadde niet voorbij het "Starting Windows..." scherm. Het beeld was niet gefreezet want ik kon het logo een beetje zien bewegen (zoals dat altijd is wanneer je windows 7 opstart). Na een aantal keren opnieuw starten en opnieuw proberen besloot ik de laptop zo lang mogelijk te laten staan om te kijken wat er gebeurd. Na een minuut of 20 sprong het beeld een seconde op blauw met wat tekst die ik zo snel niet kon lezen. Daarna herstartte de pc zich en begon het proces weer opnieuw.

Als windows een keer niet juist afgesloten wordt krijg je een bericht met de optie om windows normaal te starten of om het opstartherstel te starten. Ik besloot voor opstartherstel te gaan en er kwam een laadbalkje. Deze verdween na een seconde en het beeld sprong op zwart (met een externe monitor aangesloten springt het beeld naar "no source detected") en dit bleef zo de hele nacht. 's Morgens stond het beeld nog steeds zoals ik het de dag ervoor achter had gelaten.

Hierna besloot ik windows te repareren via de dvd. Ik stak mijn windows 7 ultimate dvd (legitiem van een studentensoftwaresite gekocht) in de dvd-speler en laadde de dvd. Ik drukte op systeem herstellen en het venster verdween. Opnieuw zat ik met een leeg venster, dit keer met de achtergrond die bij de windows setup hoort. Ik merkte op dat als ik op enter drukte het laadicoon bij de muis verscheen. Ik besloot een aantal keer op enter te drukken met de hoop dat ik door een onzichtbare setup aan het lopen was. Opnieuw heb ik de pc zo een paar uur laten staan maar geen verandering.

Mijn ideeen zijn op, Windows opnieuw installeren is mijn laatste keuze omdat dat zo ontzettend veel tijd kost. Herkent iemand mijn probleem of weet iemand hoe het verholpen kan worden?

EDIT:
de pc is een laptop van MSI, de FX603.
Besturingssysteem is windows 7 ultimate 64 bit.
Ik kan wel in de BIOS en de opstartvolgorde staat juist (hdd-dvd-netwerk)

Laatst bewerkt:
Wat je even kan doen is het volgende:

1. Accu eruit halen
2. Zonder accu en zonder de laptop aan het net te doen de aan/uit switch voor 20 sec ingedrukt houden
3. Laptop zonder accu aan het net doen en kijken of alles gewoon start

En heeft je laptop een OneKey Rescue system button? Kijk even in de handleiding van dat ding en probeer het even uit.

En ja, Windows kost tijd als je opnieuw moet installeren. (je kan Linux Mint overwegen, ben je met 15 minuten klaar! ;))

Laatst bewerkt:
Nee, het er uit halen van de accu lijkt niet veel te veranderen.
Ik heb 'onekey rescue system' opgezocht maar dit komt zover ik kan zien alleen voor bij Lenovo laptops. Ik heb een MSI laptop. Toch bedankt voor je suggestie

Wel die 20 seconden gedaan en zo? Alleen de accu eraf is niet voldoende.

ja, die rescue knop, wist niet helemaal zeker of een MSI dat ook had.
Het schijnt veel voor te komen, dat laptops die zonder stroom komen te zitten, dit euvel hebben.
Op het andere forum waar ik zit (Ubuntu forum) was er ook zo iemand die dit had en toen kwamen we daar ook niet uit. Die had een Lenovo trouwens.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb precies gedaan wat je beschreef. Ik vatte het alleen samen als "het er uit halen van de accu" :p

Dus die andere persoon heeft het niet op kunnen lossen?

Op het ubuntu forum niet nee. Ik lees via Google veel van dit probleem. Ik zou zelf de HD er uit halen en hem daarna er weer inzetten.
De persoon v.h. Ubuntu forum heeft dat niet gedaan omdat de laptop van iemand anders was en de garantie zou dan vervallen.

Als het je eigen laptop is en je kan hem openmaken, anders gezegd je durft het te doen, (waar zit de HD, zit deze links, rechts of achterop of onder het toetsenbord?) dan zou je dat kunnen proberen.
Ook dan is de lading eraf, zeg maar.

Dus gewoon de kabel van de hd eruit en dan weer erin? Ik ga kijken in hoeverre de laptop meegeeft, als hij meteen begint te kraken en te breken dan zie ik er van af.

EDIT: Ik weet niet hoe het is gebeurd maar ik liep naar boven met een schroevendraaier en plots is het opstartherstel gestart :p. Ik ga kijken of ik daar iets mee opschiet en anders draai ik hem daarna open.

Laatst bewerkt:
Misschien heeft hij nu toch genoeg power opeens, want ik neem aan dat je hem nu wel aan de lader had zitten?
Het kan soms hoor, maar het is natuurlijk raar dat je er zoveel over leest, dat de laptops dan niet meer op willen starten. En dat bij verschillende merken.

Ik heb het nu ook met mijn netbook.
De SSD die daarin zat in een andere pc gezet, en vanuit mijn pc de SSD in het netbookje gestopt. Zit hij nu in een loop bij het opstarten van de bestanden.
Nu is dit niet omdat de accu leeg was, maar toch. Dus eerst ga ik opstarten vanaf een usb om de boel weer opnieuw te installeren.

Ja, ik had hem aan de lader hangen. Systeem herstellen duurde enkele uren en ik dacht zeker dat mijn pc weer vastgelopen was. Maar hij ging zojuist naar het inlogvenster dus hij doet het nu weer. Ik weet niet of het door het 20 seconden inhouden (en de rest) kwam of dat het gewoon toeval is maar erg bedankt voor je hulp (:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan