Computer start niet verder op, waarschijnlijk door hardware(?)-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

timco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Help!
Mijn computer start sinds vanmiddag niet op, ik heb wel een vermoeden hoe dit kan komen, maar heb geen idee hoe ik het op kan lossen.

Ik had wat spullen gedownload voor het spel: de sims 3 (ken je vast wel?) Dit leverde verder geen problemen op, ook niet met het installeren. Maar toen ik eenmaal het spel aan het spelen was, gebeurde er allerlei rare dingen en liep de computer al snel helemaal vast. Omdat ik niet anders kon zette ik de computer op de 'foute' manier uit, dus de aan/uit knop inhouden. Toen ik hem even later weer aan wilde zetten, begon de computer opeens iets te doen. Ik weet niet precies wat, ik lette eerlijk gezegd niet zo goed op, maar er was iets met een controle. (Zo van: Stap 1 van 3, 44 %) Daarna kreeg ik datzelfde scherm wat je altijd krijgt als je de computer op de 'foute' manier hebt afgesloten, dus drukte ik zonder verder te lezen naar alle andere dingen, op: windows normaal starten. Ik dacht dat alles nu wel opgelost zou zijn, maar nadat dat groene laadbalkje geladen was, kwam ik weer op dit scherm uit. Ik heb toen alle andere opties geprobeerd, dus veilige modus enz. Maar telkens kwam weer bij dit scherm. Daarboven stond toen wel iets over hardware en dat ik om dit probleem te verhelpen, iets met de installatie/windows cd moest doen, maar die heb ik dus niet(meer?) Weet iemand misschien een andere optie? Ik heb eerlijk gezegd geen verstand van computers, weet alleen het hoognodige voor school.En heb ook niet veel verstand van hardware, software enz. Daarom was het ook niet echt verstandig om met een youtube-filmpje als voorbeeld zomaar wat leuke spulletjes voor het spel te downloaden... Help!
Ps. sorry voor het lange verhaal, maar met details wordt het probleem misschien duidelijk?
Pps. de computer maakt erg veel lawaai met opstarten en ik hoor ook nog de bekende 'piepjes'

Ik zou de boel maar eens met verschillende anti virus programma grondig controleren. Als je PC na het downloaden en installeren van iets raar begint te doen is het meestal een virus dat je hebt mee gedownload.
Welke antivirus software gebruik je nu?

Ik dacht AVG, maar weet het niet helemaal zeker. Als ik op de computer zou kunnen, zou ik ook vrijwel meteen weten waar dan het virus doorkomt. Maar hoe kan ik daar dan achter komen en het verwijderen? Want ook met veilige modus start de computer niet op. (omdat ik zo weinig van computers afweet is het misschien ook wel slimmer om hem door een 'professional' te laten maken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan