Computer start niet volledig op

• Onderwerp starter Onderwerp starter unig
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

unig

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
hallo,

Als ik mijn computer wil opstarten, gaat het led lampje branden(dat betekent dat die aan is), de ventilator gaat draaien, alles doet het. Totdat hij ineens uitvalt, soms duurt het opstarten 20sec en valt die uit, soms duurt het nog geen 5 sec...

Kan iemand mij helpen :(?

Is het gekomen nadat je er een nieuwe videokaart of iets dergelijks hebt ingedaan?

Hoi,
klinkt als een overhitte CPU, je hebt een desktop neem ik aan? Zo ja maak de kast open en kijk wat er gebeurt. Het kan zijn dat je ventilator op het koelblok uitvalt, of dat het koelblok los heeft gelaten v.d. CPU. Iig zou ik de kast eens openmaken om te kijken wat er aan de hand is.

@mik of stof dat in de koeler zit of iets wat de koeler blokkeert

Ik heb de desktop schoongemaakt, maar nu gaat de ventilator als maar harder draaien.. en doet die het maar 1 sec ofzo... druk ik hem aan, gaat die meteen weer uit

Mogelijk is er ergens sluiting, dat kan in je voeding zijn, je videokaart of moederbord. kijk eens in de computer of je iets kunt zien.

Je zou je videokaart er even uit kunnen halen en dan kijken of de PC wel aan blijft.

Ik heb de videokaart eruit gehaald, maar geen zin... De ventilator gaat draaien, het ledlampje gaat aan, maar na 3 sec is die weer uit.

Kijk eens in de voeding en op je moederbord of je iets raars ziet. Ruik je brandlucht?

Indien je 2 geheugen reepjes hebt, haal er dan één uit en probeer de PC dan weer op te starten. Verwissel ze desnoods.

ik heb alle mogelijkheden met de geheugen reepjes geprobeerd.. maar het helpt niets.. en wat zou er raar uiit moeten zien bij de voeding? en het moederbord zie ik niets raars aan... :(

Condensatoren die kapot zijn, zwarte verkleuringen etc., zaken die normaal niet horen.

Kijk eens voorzichtig je processor na, misschien dat je daar iets kunt zien.

Bouw de voeding uit (4 schroefjes) en laat hem testen bij de pc-winkel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan