computer start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

chakal700

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Hallo mensen, ik heb julli hulp nodig.

Ik heb mijn computer geupgrade met SDRAM 512MB PC 133 hierna na het starten blijft de computer staan bij het lezen van de geheugen en gaat niet verder. Als ik de oude 2x 128MB plaats werkt wel!! alleen nu komt mijn probleem nu bij het starten en na een paar seconden geeft de computer een lange piep signal en gebeurt verder niets.

Graag wil ik van U weten wat het probleem is en wat kan ik doen om mijn computer operationeel te krijgen.

PC Medion 2001 Pentium iii (R) 933Mhz.

Bedankt voor jullie hulp.

Groetjes chakal.

Welkom op Helpmij !

Die pieptoon is een foutmelding van het geheugen.
Hij start dus met het oude geheugen ook niet meer op begrijp ik ?

Ga eens naar je Bios,na opstarten.

1 Load SETUP Defaults
2 haal jje batterij er een half uur uit
3 Ligt er aan wel MB, zet je reset jumper even om

Wat voor moederbord heb je? Is die combitabel met SDRAM? Bekijk hiervoor even de handleiding van je moederbord.

Plaats de 512 RAM in je eerste RAM slot. Probeer eerst hiermee op te starten. Als dit lukt doe je de 1e 128 erbij, lukt dit ook dan kan je de andere er ook in stoppen :)
Als dit niet lukt probeer je het reepje van 512 RAM uit in een andere computer.

Geplaatst door BANDIT123
Ga eens naar je Bios,na opstarten.

1 Load SETUP Defaults
2 haal jje batterij er een half uur uit
3 Ligt er aan wel MB, zet je reset jumper even om

Met deze opties reset je de bios, het is dus óf 1, 2 óf 3. Je hoeft ze niet allemaal uit te voeren.
Voor optie 2 en 3 kan je de handleiding naslaan van het mobo.

Misschien he je geheugen niet goed ingedrukt, ik zou het toch een keer proberen., of eens proberen in andere volgorden.

probeer er achter te komen welke bios je heb (staat op een chip op het moederbord) en zoek in google even wat de piepcode betekent en dan kun je verder zoeken..

succes

Geplaatst door dannydaboy
probeer er achter te komen welke bios je heb (staat op een chip op het moederbord) en zoek in google even wat de piepcode betekent en dan kun je verder zoeken..

succes

Die bieps duiden op het geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan