Computer start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderzande

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Dit lijkt op een veel voorkomend probleem maar nergens hetzelfde als bij mij kunnen vinden. Wat is het geval:

Vanmiddag stond computer aan, ik ernaast bezig en opeens gaat die uit. Ik zet de computer weer aan en laat onmiddelijk een virusscan lopen om een en ander te controleren. Ik gaat even het dorp in en kom terug en computer staat weer uit.

Vervolgens wil ik hem weer aanzetten, maar helemaal niets.

Wat wel opvalt is dat als ik de computer aanzet het gele lampje dat die aanstaat wel gaat branden. Als ik hem lang indruk (wat ik normaal moet doen om uit te zetten) gaat het lampje weer uit.

Nadat ik later de computer opengeschroefd heb, heb ik niks kunnen vinden. Wat opvalt is dat als ik goed luister naar de computer ik een zacht ratelend geluid hoor wanneer die aanstaat. Dit komt uit de power supply, waar alle draden van het moederbord heenlopen en de stekker de computer ingaat.

Wat is hier het probleem en wat kan ik doen?

Alle hulp is welkom, maar met hulp van kijk in dat programma, in de bios kan ik niet veel mee want zover kom ik niet.

Alvast bedankt

Na het lezen van de andere problemen kreeg ik dat idee ook al. Wanneer iemand anders suggesties heeft hoor ik ze ook graag.

Weet iemand toevallig ook nog een goede site waar je ken bepalen welke voeding ideaal is in samenwerking met de andere specificaties van de computer

De site weten we wel: Helpmij.nl!!

Geef even door welke hardware je hebt en wat je budget is!

AMD athlon processor 3 ghz
Nu nog 1024mb sdram geheugen, gaat ik vergroten naar 2048
160gb geheugen
Geforce meen 6300 videokaart, meer weet ik niet uit me hoofd aangezien de computer niet opstart geen idee hoe na te gaan.

Minimaal 450W van een goed A-merk, dus GEEN Trist, Sweex, X-geay, Qtec en dat soort rommel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan