computer start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick8

Banned
Lid geworden
17 aug 2006
hi

Graag zou ik het volgende willen weten als er op de knop word gedouwd om de computer op te starten doet ie helemaal niets, en laats deed ie het nog maar duurde het ook lang nadat je gedrukt had dat ie zich ging opstarten wat kan dat zijn en is er misschien truukje om de pc op andere manier gewoon te laten opstarten dan.

Groeten
Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je vraag een passende titel gegeven "hoi" zegt niets over de vraag, wat deze ook in de sectie platenspelers deed is mij ook een raadsel.
Vraag voorlopig verplaatst naar hardware overig.

Verder kom ik niet helemaal wijs uit je verhaal.

Hoi Patrick,
Kijk of je hier mee uit de voeten kan.
Start een commandbox.

Geef in Shutdown -s of -r -f -m \\computernaam -t 00
Zie onder de andere mogelijke parameters

shutdown [{-l|-s|-r|-a}] [-f] [-m [\\ComputerName]] [-t xx] [-c "message"] [-d[p]:xx:yy]
Top of page
Parameters

-l : Logs off the current user, this is also the defualt. -m ComputerName takes precedence.

-s : Shuts down the local computer.

-r : Reboots after shutdown.

-a : Aborts shutdown. Ignores other parameters, except -l and ComputerName. You can only use -a during the time-out period.

-f : Forces running applications to close.

-m [ \\ ComputerName ] : Specifies the computer that you want to shut down.

-t xx : Sets the timer for system shutdown in xx seconds. The default is 20 seconds.

-c " message " : Specifies a message to be displayed in the Message area of the System Shutdown window. You can use a maximum of 127 characters. You must enclose the message in quotation marks.

Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk best simpel de knop waar je op drukt op de computer zodat ie het doet werkt niet meer het was al wat vaker maar dan duurde het even en starte die toch dus misschien dat er op andere manieren dat ding kan werken dan het lijkt dus of die blijft hangen zoiets.

dan zou ik het ook niet weten want als je op op knoppen van apparaten drukt zou die moeten gaan werken maar nou niet dan is het niet duidelijk hoe het op te lossen dan

Lijkt vrij logisch dat er 3 dingen overblijven:
a) de Aan / Uit schakelaar is defect of
b) de voeding is overleden of
3) het moederbord is overleden.

Gezien je schrijft dat het eerder al vrij lang duurde voor hij reageerde na indrukken van de schakelaar valt 1e mogelijkheid af.

Ik zou beginnen met het uitwisselen van de voeding, werkt een andere voeding ook niet zoals het hoort dan is het bijna zeker einde moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan