Computer start op door toetsenbord/muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloxke

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo,
Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar ik stel hem toch :P
Ik heb een heel irritant probleem... Als mijn computer uit staat, en ik beweeg de muis of druk op een toets op het toetsenbord, gaat mijn computer spontaan aan!
Ik heb al op google rondgekeken, en daar staat dat je het in de BIOS aan of uit kunt zetten. Ik dus gekeken: bij power, daar staat iets van ASM (Auto Startup Management denk ik) en daar staat: Devices that may startup the system of zoiets. Ze staan allemaal op Disabled, ook het toetsenbord en muis. Wat moet ik doen?:confused:

Gr Martijn

Misschien heeft je computer iets meer duidelijkheid nodig;
Doe eens enable'n, daarna toepassen, en daarnaa weer disable'n en toepassen.

Kijk anders eens hier.

Ik heb dit nu gedaan, geen resultaat. Ik heb zelfs de instelling op ctrl-Esc gezet, zodat hij alleen aan zou gaan als ik control en escape tegelijk indrukte, maar ook nu gaat hij nog gewoon aan als ik de muis beweeg, of een andere toets in druk.

Ik heb ergens gelezen dat er een jumper op je mobo zit waarmee je dit aan of uit kan zetten. Klopt dit, en waar zit die dan op mijn Asus P5E3 Motherboard?

Gr Martijn

Ik heb nu al lang geen reactie meer gehad op mijn vraag, is dit dan echt niet op te lossen? Ik heb het probleem namelijk nog steeds:confused:

Groeten Martijn

Heb het voor de zekerheid nog maar een keer getest. Ik heb namelijk op Vista ingesteld staan dat die knop die normaal slaapstand is, nu afsluiten is. Ik heb nu ook een keer op het pijltje naar links geklikt en daarna op afsluiten, maar nog steeds dezelfde gevolgen. Één keer bewegen met de muis, of een druk op een toets, en de computer springt weer aan. Normaal zou dit niet zo erg zijn, maar omdat ik ook huiswerk maak op hetzelfde buro, is het niet zo handig als de computer aan springt als ik per ongeluk de muis aantik.:confused:

Gr Martijn

Probeer eens naar de eigenschappen van je taakbalk te gaan en je menus start op klassiek te zetten, en dan kijken of de pc "echt" uit gaat...

Probeer eens naar de eigenschappen van je taakbalk te gaan en je menus start op klassiek te zetten, en dan kijken of de pc "echt" uit gaat...

:confused: Ja, en als je auto een lekke band heeft, moet je de ruitenwissers vervangen zeker....

@ TS: Je hebt een vrij recent moederbord, die hebben geen jumpers meer. Dus die instelling moet toch ergens in de bios te veranderen zijn. Desnoods is in de handleiding kijken. En is het probleem plots opgetreden, of heb je het al van in het begin?

Dat idee van instellingen op klassiek zetten lijkt me ook niet echt logisch. Het moet ergens in de instellingen staan, want ik heb het al vanaf het begin. Ik heb het ook al ingesteld maar op de een of andere manier doet hij het nog. Wat ik wel weet, is dat mijn computer een bepaald programma van ASUS heeft, en als ik dat uitschakel in Windows, het niet meer gebeurde, kan toeval zijn. Ik zal dat nog eens een keer nakijken.

Groeten Martijn

Ik heb nog een vraag, miss een beetje off-topic, maar weet een van jullie of het P5E3 Motherboard (dus niet de Deluxe uitvoering) een Ai-Remote heeft. Ik heb mijn pc namelijk door een winkel laten assembleren, en denk dat de Remote daar misschien is blijven liggen.

Ik ben er nu eindelijk achter wat het probleem is, maar ik kan het niet oplossen. Het is de zogenaamde 'suspend mode' van ASUS. Nu kan ik in de BIOS alleen kiezen tussen: Suspend mode: Auto, S1, S3. Hoe kan ik deze functie gewoon helemaal uit zetten?

Groeten Martijn

Ik ben nu nog iets verder gekomen,
Het heeft schijnbaar iets te maken met ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) , waardoor de computer als ik op afsluiten druk, eigenlijk in een soort slaapstand gaat. Ik heb heb een functie gevonden waarmee ik het kan uitschakelen, maar dan start windows Vista niet meer op... Wat moet ik nu?? :confused::(

Groeten Martijn

Ik ben nu nog iets verder gekomen,
Het heeft schijnbaar iets te maken met ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) , waardoor de computer als ik op afsluiten druk, eigenlijk in een soort slaapstand gaat. Ik heb heb een functie gevonden waarmee ik het kan uitschakelen, maar dan start windows Vista niet meer op... Wat moet ik nu?? :confused::(

Groeten Martijn

Heb je al is aan een bios update gedacht? Ik zou als het nog niet is gebeurt, de nieuwste biosversie erop zetten.

1) Rechtermuisknop bij Computer (Deze computer), vervolgens eigenschappen.
2) Daarna klik je links op Apparaatbeheer, je krijgt hier een overzicht getoond met alle aanwezige apparaten.
3) In dit overzicht zoek je naar Toetsenborden en dubbelklik hierop. Dan klapt er iets open, dit is het toetsenbord die je hebt aangesloten. Dubbelklik hierop.
4) Klik op de tabblad Energiebeheer en haal het vinkje weg achter "Dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen" & "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
5) Klik OK sluit je computer af en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.

Note: vanaf stap 3 kun je ook het probleem met je muis oplossen door in het overzicht voor Muizen en andere aanwijsapparaten te kiezen.

En met deze toevoeging van abdullah66 gaat er nu een slotje op dit topic. Deze is immers uit 2009 en dus niet aktueel meer.

Uit de huisregels:
•Reacties op topics ouder dan drie maanden worden niet op prijs gesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan