computer start op en doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexxie

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
Berichten
8
he, een tijdje geleden heb ik een nieuw moederbord(a7v8x-x) in mij comp.
gezet,ging een tijdje goed.
Nu gaat mijn computer wel aan maar mijn beeldscherm blijft zwart,
en de harde schijf doet ook niks.
Ik denk dat het aan de processor ligt, heeft iemandenig idee of je kunt
zien of je processor aan gort is.


groetjes
 
Alle kaarten en schijven cd-roms en floppy verwijderen, en de grafische kaart + geheugen laten zitten.
Dan starten. Dan zou er een melding uit de bios moeten komen dat er geen systeem aanwezig is, en je ziet dan iets op beeld.

Als het de graf. kaart betreft kan het ook zijn dat de pc niet start. Of het geheugen.

Zit de monitor op een lossen graf. kaart? Of onboard? Of op een AGP?
Kan in dat geval ook een bios instelling zijn.
 
Hebben we al geprobeerd, de monitor krijgt geen signaal van de geforce kaart en het ledje van de hdd brandt ook niet.Als ik hem aan zet gaat de powerled aan en draait de fan maar
dat is alles.



groet
 
Hallo, ik heb een vergelijkbaar probleem gehad !
Het bleek de voeding te zijn , ondanks dat de ventilator draait enz.
Mischien heb je nog ergens een overbodige liggen.
Succes ermee.:thumb:
 
LongCable zei:
Hallo, ik heb een vergelijkbaar probleem gehad !
Het bleek de voeding te zijn , ondanks dat de ventilator draait enz.
Mischien heb je nog ergens een overbodige liggen.
Succes ermee.:thumb:





ook deze oplossing was leuk ,maar helaas werkt dit ook niet.
hij gaat wel aan maar doet verder niks en als ik op reset knop druk dan gaat ie alleen maar piepen. ik heb echt geen idee meer!!!!maar bedankt voor je inbreng:( :thumb:
 
Hallo

Dan doet de betrokken p.c toch al iets meer dan aan het begin van dit verhaal ...

Welke en hoeveel piepjes krijg je ??

Draait de harddisk nu ook ? want dit deed hij eerst niet .

Werkt de c.p.u. fan , want veel motherboards weigeren op te starten indien deze niet werkt of geen 3 pin versie is ....

Maar ... indien je dit echt niet goed krijgt , en je 100 % zeker bent dat alles korrekt goed is aangesloten , is er nog steeds zoiets als garantie ...

Peter
 
hij doet wel iets meer maar nog niet genoeg.(helaas)
hij geeft een piep van ongeveer een 1,5 sec en dat om de 1 sec.:confused:
de fan die draait wel.maar verder weinig
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook kunnen proberen individuele onderdelen te vervangen met vergelijkbare onderdelen, zo ben ik er ooit eens achter gekomen dat mijn geheugen aan gort was, als het gaat om moederborden en cpu's is het mischien wat moeilijker omdat je dan weer met die thermo-vloeistof zit.
Maar goed, je geheugen of grafische kaart nog iets aandrukken kan ook helpen, het kan zijn dat als je voor die tijd je je pc uit elkaar hebt gesloopt en in elkaar heb gezet je iets niet goed hebt aan gedrukt.
 
hey jongens ik heb nu ook dit probleem (met pc van een ander) na een stuk of 10 keer te resetten wil hij wel weer, dit is niet de eerste keer dat ik dit probleem tegen kom.

bij de vorige pc die ik tegen kwam waren het de condensatoren, deze stonden bol.

bij de pc die ik nu heb staan is dit echter weer het probleem.

chek dus je condensatoren eens (staan deze bol en heb je geen garantie meer, dan betekent dit> mobo overleden tijd voor een nieuwe.) succes ermee.

groetjes dvbarneveld
 
BIOS batterij eruit.

Daarna opstarten... dan moet die gelijk weer uit gaan.
BIOS batterij er weer in.



Ik heb hetzelfde probleem gehad met een asrock mobo.
Bij mij was gewoon me mobo naar de k**ker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan