Computer start op maar geen beeld, bios, post

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dubbeltyee1

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Hallo ICTers :thumb:,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag over mij computer en ik hoop natuurlijk dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een Computer met een asus moederbord ( redelijk nieuw met sata 6 alleen geen onboard videokaart ).
Sinds ik een instelling in de bios heb veranderd krijgt mij computer geen beeld meer.
Dit zijn de veranderingen die ik aan heb gebracht:

Full screen logo: Disabled

De computer gaat wel aan maar mijn beeld blijft het melding no signal geven.
Ik zit zelf ook in de ICT maar kom hier echt niet uit.
Het probleem is dat ik geen alternatief moederbord heb liggen waarop ik me onderdelen kan testen.

Ik heb het volgende getest:

Andere videokaart: Zonder resultaat
Zo kaal mogelijk opstarten: Zonder resultaat ( geen ram, geen HDD/SSD, Geen videokaart, )
Andere voeding geprobeerd: Zonder resultaat
Moederbord reset: (Jumpers verplaatst batterij verwisseld en hele nacht eruit gehad) zonder resultaat
Alles afgestoft met een compressor: Zonder resultaat
In de bios proberen te komen met USB toetsenbord en een PS2: Ook zonder resultaat

Ik heb op de componenten nog wel garantie omdat ik alles los heb kocht.
Ik zit zelf te denken aan een kapotte moederbord of cpu?
Ook vraag ik me eigen af of iemand dit herkent en me eventueel verder kan helpen.

Thnx voor het lezen alvast!:)

*** MIJN WINDOWS STAAT OP EEN SSD Adata S511 60GB EN HEB 1 HDD van 1TB WD green ***
*** MIJN VIDEOKAART HD RADEON 6790***
Misschien is dit voor iemand een toegevoegde waarde..

Laatst bewerkt:
Hallo dubbeltyee 1.
Als ik afga op no signal, dan kan dit wellicht het volgende probleem zijn
Als je no signal op het scherm ziet staan kan het verschillende oorzaken hebben.

De simpelste zou zijn dat het scherm op het verkeerde kanaal staat of de cabel niet correct is aangesloten. Of de videokaart is defect. Om te testen: -ander scherm aansluiten op deze pc - en deze monitor op een andere pc testen.
Is dit wat?? ;)

Hallo dubbeltyee 1.
Als ik afga op no signal, dan kan dit wellicht het volgende probleem zijn
Als je no signal op het scherm ziet staan kan het verschillende oorzaken hebben.

De simpelste zou zijn dat het scherm op het verkeerde kanaal staat of de cabel niet correct is aangesloten. Of de videokaart is defect. Om te testen: -ander scherm aansluiten op deze pc - en deze monitor op een andere pc testen.
Is dit wat?? ;)

Bedankt voor je reactie!
Sorry ben het vergeten te melden maar heb ook een andere beeld geprobeerd.
Hetzelfde probleem heb ik hierop. Ook een andere videokaart geprobeerd zoals in de tekst staat maar daar kom ik ook niet mee verder.
Ik heb 2 dvi uitgangen op me GPU maar op allebei geen signaal volgens de computer..

Nogmaals bedankt voor het meedenken:)!

Ja ik probeer natuurlijk met je mee te denken.
Als je de PC opstart, wordt het video signaal gestuurd naar quasi alle poorten op je grafische kaart (en zal je ook tekst zien op het scherm??). Bij het aanmeldscherm echter, wordt het signaal gestuurd naar de 'standaard' poort van de grafische kaart. Het beste wat je volgens mij kunt doen is je monitor trachtten aan te sluiten aan iedere poort en kijken de welke het signaal doorstuurt als je windows geladen is of aanmeldscherm krijgt. Anders zou ik het niet kunnen verklaren.
Temeer je 2 DVI uitgangen hebt. Is dit wat. :rolleyes:

Ja ik probeer natuurlijk met je mee te denken.
Als je de PC opstart, wordt het video signaal gestuurd naar quasi alle poorten op je grafische kaart (en zal je ook tekst zien op het scherm??). Bij het aanmeldscherm echter, wordt het signaal gestuurd naar de 'standaard' poort van de grafische kaart. Het beste wat je volgens mij kunt doen is je monitor trachtten aan te sluiten aan iedere poort en kijken de welke het signaal doorstuurt als je windows geladen is of aanmeldscherm krijgt. Anders zou ik het niet kunnen verklaren.
Temeer je 2 DVI uitgangen hebt. Is dit wat. :rolleyes:

Ik heb al een andere videokaart geprobeerd en heb ook geen beeld hierop dus ik vermoed dat het niet aan de gpu ligt of het beeldscherm.
Ook krijg ik helemaal geen beeld het blijft helemaal zwart terwijl me fans draaien in de kast en me blauwe led wel aan gaat enzo.
Mijn reset knop van de computer lijkt op een of andere manier niet meer te werken. wanneer ik dit normaal indrukte gingen alle lichtjes uit en starte hij opnieuwe op.
Wanneer ik er nu op klik gaat het lichtje van de memtest een keertje knipperen maar blijven de fans op de zelfde toerental draaien. ( De ram is gewoon goed maar met kapote ram zou hij de bios ook moeten tonen lijkt mij )
Ik heb ook geprobeerd het reset knopje van de moederbord af te halen en hem dan op te starten maar zonder vooruitgang.
Hij geeft ook geen beep geluidjes van de moederbord af ook zonder ram niet..

Ik hoop dat dit jullie meer inzicht geeft! :D
Allebei de dvi poorten hebben geen signaal volgens mijn scherm en de andere scherm waarop ik het heb getest.

Dit lijkt inderdaad op een defect (in het) moederbord... Als je er nog garantie op hebt zou ik er mee terug gaan.

Dit lijkt inderdaad op een defect (in het) moederbord... Als je er nog garantie op hebt zou ik er mee terug gaan.

Ik zat hier ook al aan te denken.
Zelf zat ik ook te denken aan een kapote CPU maar ik vraag me eigen dan ook af hoe deze uit het niets kapot is gegaan.
Ik heb alleen het gene veranderd wat ik in mijn 1e bericht vertel op mijn opstartsnelheid te optimaliseren.
Vanaf dat moment bleef me beeldscherm zwart en het resette van me Mobo heeft ook niks geholpen...
Ook andere batterij geprobeerd maar ook zonder resultaat.

Niemand echt ervaring met dit probleem?

Toch thnx voor jullie berichten :D!

Geen gelijke ervaring.. Ik neem aan dat je wel weet hoe je een processor moet monteren. Ik dacht bij het lezen vooral aan de bios, had je al gereset. Sommige bios chips kon je verwijderen en terugplaatsen. Dat zou een oplossing kunnen zijn (m.n.als bios opnieuw geflashed kan worden) maar laat ze daar in de winkel liever naar kijken...

Geen gelijke ervaring.. Ik neem aan dat je wel weet hoe je een processor moet monteren. Ik dacht bij het lezen vooral aan de bios, had je al gereset. Sommige bios chips kon je verwijderen en terugplaatsen. Dat zou een oplossing kunnen zijn (m.n.als bios opnieuw geflashed kan worden) maar laat ze daar in de winkel liever naar kijken...

De computer heeft het altijd wel gedaan dus ben eigelijk niet aan de componenten geweest. Ik zit zelf ook in de ICT dus weet wel hoe een processor in de socket moet ja :P haha. Ik heb de bios al proberen te resetten doormiddel van de batterij eruit te halen voor een aantal uur zelfs maar dit zonder resultaat. Nieuwe batterij heeft ook niet geholpen. Ik heb ook nog de jumpers verplaatst zoals in het boekje van de moederbord stond. ( ik heb deze moederbord asus p8h67 1155 socket / i7 2600k / standaars cpu koeler) Is het mogelijk een mobo te flashen als hij geen beeld meer geeft? Heb hier zelf ook geen ervaring mee, dat word dan even googelen. Ik ga hem vandaag naar reperatie brengen en hopen dat ze hem z.s.m. repareren. Tips en ervaringen zijn altijd welkom! Ik laat aan het einde weten waar het aan heeft gelegen voor als mensen het zelfde probleem later ook krijgen :D!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan