Computer start op met 6000RPM fan en word niet minder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lalatje11

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2014
Als ik mijn computer opstart dan blijft het even 30 seconden stil. Alle fans draaien rustig. Na 30 seconden gaat mijn CPU Fan ineens op 6000RPM draaien en het word niet minder. Wat ik mij afvraag; Kan dit kwaad, wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik het verhelpen?
Ik kan hier toch geen kortsluiting van krijgen ofzo?

Alvast bedankt.

Kennelijk is die extra koeling nodig. Kijk dus eens of het niet tijd is je computer aan de binnenzijde stofvrij te maken, inclusief het evt. koelblok onder de fan.

Ik heb het koelblok even van de proccessor gehaald. Er zit nog best wel wat koelpasta op. Echt stoffig was hij niet. Heb een paar stofdeeltjes verwijderd. Het is overigens een Core2Duo met vPro technologie proccessor.

Als je het los gehaald hebt zal je voor een goede werking ook de koelpasta moeten vervangen. Dus de oude pasta van zowel de processor als het koelblok helemaal verwijderen en nieuwe aanbrengen. Daarnaast kan de oorzaak van het hoge toerental ook een andere zijn.

Dan moet ik even een keer Koelpasta halen. Waar kan ik dat Zoal krijgen? Bij Mediamarkt niet zag ik.

Dat heeft iedere computerzaak wel. De Mediamarkt ook verwacht ik.

Kan ik er nog wel mee doorwerken zonder problemen, of kan ik hem beter wegzetten en er nog even beter naar kijken en nog wat meer raadplegen?

Even zorgen dat de oude pasta vlak is zodat het koelblok en de processor goed op elkaar aansluiten. Dan kun je er gewoon mee werken. Wel even extra de temperatuur van de processor in de gaten houden en zo snel mogelijk de oude pasta vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan