Beste mensen,
De topic heb ik hier geplaatst omdat ik denk dat het euvel met de voeding te maken heeft.
Voor mijn oom heb ik twee dezelfde pc's samengesteld en Windows 7 geïnstalleerd.
Het probleem is dat Windows niet opstart nadat de computer aan het stroomnet is gekoppeld. Ik krijg geen BIOS-scherm te zien, alleen een zwart scherm met rechtsonder van het scherm het getal 99.
Na een harde reset start de computer wel goed op en geeft de pc verder geen problemen. Software kan ik zonder problemen installeren. Beide computers werken verder als een zonnetje.
Dit probleem heb ik bij beide pc's en gebeurt niet altijd. Ik denk dat er daarom niets beschadigd is, maar dat het een kwestie van goed instellen is.
Configuratie:
Processor: AMD A serie A8-6600K - 3.9 GHz
Moederbord: MSI A78M-E35
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical - 2*4GB - DDR3/1866 MHz PC3-14900
Voeding: Be quiet! System Power 7 300W
Behuizing: Cooler Master Force 500 - Midtowermodel
SSD: Samsung 840 EVO Basic - 120 GB - SATA-600 - 256 MB cache
HDD: Seagate Barracuda - 1 TB - SATA-600 - 7200 tpm - buffer: 64 MB
Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) DVD
Hopelijk kan iemand mijn probleem oplossen? Alvast bedankt! :thumb:
Groeten, Joran
De topic heb ik hier geplaatst omdat ik denk dat het euvel met de voeding te maken heeft.
Voor mijn oom heb ik twee dezelfde pc's samengesteld en Windows 7 geïnstalleerd.
Het probleem is dat Windows niet opstart nadat de computer aan het stroomnet is gekoppeld. Ik krijg geen BIOS-scherm te zien, alleen een zwart scherm met rechtsonder van het scherm het getal 99.
Na een harde reset start de computer wel goed op en geeft de pc verder geen problemen. Software kan ik zonder problemen installeren. Beide computers werken verder als een zonnetje.
Dit probleem heb ik bij beide pc's en gebeurt niet altijd. Ik denk dat er daarom niets beschadigd is, maar dat het een kwestie van goed instellen is.
Configuratie:
Processor: AMD A serie A8-6600K - 3.9 GHz
Moederbord: MSI A78M-E35
Geheugen: Crucial Ballistix Tactical - 2*4GB - DDR3/1866 MHz PC3-14900
Voeding: Be quiet! System Power 7 300W
Behuizing: Cooler Master Force 500 - Midtowermodel
SSD: Samsung 840 EVO Basic - 120 GB - SATA-600 - 256 MB cache
HDD: Seagate Barracuda - 1 TB - SATA-600 - 7200 tpm - buffer: 64 MB
Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit) DVD
Hopelijk kan iemand mijn probleem oplossen? Alvast bedankt! :thumb:
Groeten, Joran