Computer start opnieuw op, zonder melding te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

D3nn1z

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik heb hier een computer staan (Windows XP, zie afbeeldingen voor specs) waarmee zich het volgende voordoet.

Als ik een tijdje op internet zit en een spelletje speel herstart de computer automatisch.

Ik heb via systeem opstart en herstartinstellingen aangegeven dat ik niet wil dat de computer automatisch opnieuw opstart,
de computer doet dit nog wel gewoon en geeft geen melding voor of na dat hij opnieuw is opgestart.
In de logboeken van Windows is ook niks verkeerds te vinden, geen systeemfouten of fouten.
Dit is heel naar want het is nu heel moeilijk om voor mij het probleem te achterhalen.
Omdat dit willekeurig gebeurd, waarschijnlijk bij meer belasting van de pc heb ik de tool Prime95 gebruikt om de pc te stressen,
de pc start na +/- 5 min opnieuw op, als ik zonder kap op de computer test duurt het +/- 10 min.
Ook in prime95 of in de logboeken van windows is telkens niks terug te vinden zeer frusterend.

Wat ik al geprobeerd heb:

-Spyware/Virus/Malware scan, (Computer blijkt brandschoon).
-Alle mogelijke drivers opnieuw geinstalleerd/geupgrade.
-Stof uit de systeemkast verwijderd.

-Geheugen (256mb) vervangen door andere (512mb), met elkaar en nu zonder de 256.
-Memtest gedraaid (+/- 3uur) geen errors gevonden.

Ik zit nou te denken aan de voeding maar dat is ook weer een long shot, en ik vraag me af of deze pc het nog waard is.

Voeding is trouwens van het type Maxpower ATX 12V PL-350.

Heb nog geen herinstallatie van Windows XP gedaan,
dit lijkt me niet nodig omdat de computer gewoon goed loopt geen virussen etc.. het lijkt mij een hardware probleem.
Wie kan me overtuigen om dit toch te doen?

Wie kan me helpen om toch achter de fouten te komen, of heeft een ander idee want dit is zeer frusterend.

overzichtf.jpg

tempkgi.jpg

Pc al eens ontstoft van binnen?
Cpu, koeling, graf. kaart.

Hhhmmm, ik haak hier even af voor vandaag.....
Alles wat ik als eerste zou doen, heb je zelf al geprobeerd.

Het probleem is opgelost.

Ik had nog een voeding liggen van 400w, deze aangesloten en ingebouwd, prime95 test weer gedaan zo'n 3 uurtjes en geen fouten.
Het probleem was dus de voeding.
Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan