Computer start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackadder

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Als ik een uurtje lang of langer achter de computer zit herstart mijn computer in 1 keer. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

AMD Athlon 3000+ 64bit
512 MB
Win. XP pro

Volgens de bios de temperatuur van mijn CPU: 30/86 celsius en van mijn MB: 25/celsius.

Is dit alles of krijg je misschien ook nog een foutmelding.
Heb je al in de logboeken gekeken of er fouten staan.

Als de computer klaar is met herstarten dan krijg ik:
"Windows has recovered from a serieus error"

en dat is het, ik kan gewoon kiezen op verzenden of niet verzenden.

Laatst bewerkt:
En wat zeggen de logboeken.

Start - Configuratiescherm - (prestaties en onderhoud (XP)) - Systeembeheer - Logboeken

Ik heb gekeken, maar welke is nou de goeie? ik heb er wel 100 staan. Normaal als windows aangeeft:
"Windows has encountered a error and needs to close down" krijg je de logboek te zien, maar bij deze foutmelding van mij niet.

schakel anders het heropstarten uit, dan krijg je dadelijk een foutmelding.

Hoe kan ik herstarten dan uitschakelen?
En soms als ik weer in de Bios kijk naar de temperatuur kan de CPU wel van 45/109 celsuis worden.

Herstarten uitschakelen doe je op de volgende manier;
Klik met rechts op Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>vinkje weghalen bij "Automatisch opnieuw starten".

Je krijgt als het goed is een Blauw scherm met een foutmelding, als de pc wil opstarten.
Plaats de exacte melding hier in je volgende bericht.

PS die 45ºC is niet erg warm voor jou processor.:)

Dit is de foutmelding op die blauwe scherm, ik heb wel de Engelse versie van Xp.

A Problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this stop error screen restart your computer. If this screen appears again, follow these steps.

Check to be you have adequate disk space. If a driver is indentified in the stop message, deable the drifver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing video adapters. Check with your hardware vendor got any BIOS update. Disable BIOS memory such as Caching and shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components restart your computer, press F8 and select advanced startup options, and then select safe mode.

Technical Information:
*** Stop: 0x0000008e (0xc0000005, 0xf8018495, 0xf466c2c8, 0x00000000)
*** SMWDM.sys - adressbase F8018495 base at F7Fd3000 Datestamp 3f145d3e

Beginning dump of physical memory
Physical memory dump complete
Contact your system administrator or technical support group for further assistance.

Heb je onlangs nog iets gewijzigd/geinstalleerd?
Service Pack 1 geinstalleerd?

SMWDM.sys duidt op je geluidskaart.

Ik heb wel nieuwe VIA drivers gedownload voor mijn moederbord en na een maand denk begon het automatisch herstarten.

Heb je nou wel of geen Service pack van WinXP geinstalleerd?

Ja dat heb ik wel gedaan, staat overal bij Software verwijderen tussenhaaksjes SP1

Ik heb dezelfde problemen gehad, en heb het op kunnen lossen door de voeding te vervangen, in mijn geval hield de voeding er mee op als hij te weinig stroom hoefde te geven, dus als de Harde schijf even in de rust-stand ging, en de CD-rom stopte, dan zag hij dat als te weinig stroom en stopte de stroom-toevoer, waardoor de PC uitging, alleen ging hierdoor de stroomafname omhoog, en je raad het al, de PC starte weer opnieuw op, compleet met de melding dat hij was herstelt van een ernstige fout.

Ik zou dus even proberen om er een andere (leen)voeding te gebruiken, om in ieder geval dit uit te sluiten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan