Computer start plotseling opnieuw op [geheugen]

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Dag mensen,

Ik heb eergisteren 1024 MB geheugen bijgeplaatst in slotje 2. In slotje 1 zat al 512 MB geheugen. Mijn processor is 2.6 GHz en besturingssysteem XP pro.

Wat is mijn probleem:
Zo'n 3 keer per dag start mijn computer plotseling op. Voordat ik het geheugen had uitgebreid had ik dit probleem niet. Kan het zijn dat ik de geheugenkaarten moet verwisselen (1024 in slot 1 en 512 in slot 2) of is er iets anders aan de hand?

De geheugenkaarten zijn van hetzelfde merk dus die zou het gewoon moeten doen, maar dit is irritant, voornamelijk als de documenten niet worden opgeslagen!

Wie kan mij hier mee helpen?

Samenvatting foutenrapport XP:
Type fout : Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? : Nee (zie Volgende stappen)
Wat betekent deze fout? : Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient opnieuw op te starten
Oorzaak : Onbekend apparaatstuurprogramma
Computersymptomen : Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Wat kunt u nog meer doen? : Belangrijk: Blijf doorgaan met het verzenden van foutenrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen de problemen zo snel mogelijk op te lossen

Informatie over deze fout

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Als ik dat zo lees zou ik windows er gewoon even opnieuw opzetten.....

Zijn je geheugenkaartjes allebei gelijk. Daarmee bedoel ik alle 2 single sided of doubleside?
Dat kan er al mee te maken hebben, maar zoals je zelf al zegt, probeer inderdaad eens om te wisselen.

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

Wat ook kan isje Bios resetten,hetzij via Jumper op bord of de knoopcel batterij er een kwartier uit te halen,wel eerst stekker er uit

opnieuw opstarten

Mijn pc heeft presies hetzelfde, ook ik heb het geheugen uitgebrietd en nu start hij vaak opeens opnieuw op, ook geeft hij maar de helft van mijn gehuegen aan, weet iemand wat ik hieraan kan doen?

mike0204 zei:
Mijn pc heeft presies hetzelfde, ook ik heb het geheugen uitgebrietd en nu start hij vaak opeens opnieuw op, ook geeft hij maar de helft van mijn gehuegen aan, weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Scheel kijken.:D

Denk dat je geheugen hebt gekocht wat niet compatible is met je moederbord, sla even je manual erop na of download deze bij de mobobakker.

Je hebt nu double sided, terwijl het mobo alleen enkelsided aankan.

Een uitleg.

Maar ik denk dat je beter een eigen topic kan openen, i.pv. er een te kapen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan