Computer start s'morgens moeilijk/niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsc2

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Hallo,

Ik zit al een hele tijd met een groot probleem: Mijn computer start s'morgens moeilijk of helemaal niet op, als ik even de stroom van de stekkerdoos afhaal en er weer op doe, start de computer wel gewoon op... Dit is niet het enige probleem, als de computer niet opstart, geeft hij als eerst de melding dat windows 7 niet goed is afgesloten. Daarna als ik gewoon op computer normaal starten druk, krijg ik meteen of na een tijdje de melding dat internet explorer niet meer reageert en even later krijg ik een grijs beeld met allemaal streepjes en valt de computer uit.

Het rare is dus dat het probleem weg is nadat ik de stroom eraf heb gehaald..

Dit was tot voor kort het enige probleem, nu krijg ik later ook dezelfde fouten later op de dag.. Ik heb zo'n beetje alles in de computer (maandje oud, alles nieuw) opnieuw vervangen door nieuw spul.. Hieronder de oude en nieuwe hardware:

CPU: eerst AMD Athlon II X4 630, nu X4 635
MOBO: eerst ASUS am3 bord, nu Gigabyte 785 M-atx bord (high-end)
RAM: eerst Corsair DDR3 1333mhz, nu OCZ Gold 1333mhz
HDD: eerst WD 2500AAJS, nu WD 5000AAKS
DVD: sony optiarc, niet vervangen
GPU: Sapphire HD5670 512mb, niet vervangen (wel geprobeerd met 8600GT, zelfde probleem)
PSU: LC-power LC6550V2, nu Recom power engine pro 550watt
Kast: Recom mini tower (moet mini tower zijn ivm computermeubel)

Ik heb windows xp ook al geprobeerd, ook zonder succes..

Zoals je ziet heb ik zo'n beetje alles in de computer vervangen, maar ben ik nog steeds niet tot een oplossing gekomen...

Wie o wie kan mij helpen??

Alvast bedankt!

Eerste wat ik zou proberen is van iemand een krachtige voeding te lenen van een a-merk (Coolermaster, OCZ, BeQuiet, Corsair, Zalman) en die inbouwen en kijken of dat verbetering geeft. Recom is slechts een 'redelijk' merk voeding, geen a-merk.

Succes,

Tijs.

Dit nijgt niet naar een hardware probleem maar een software probleem.
Voeding zal niet het probleem zijn

Heet uw de software van het moederbord geïnstalleerd ?
Plus de overige hardware software heeft die bios firmware de correcte driver ?
Anyway kan het geen kwaat dus opniew te installeren om het probleem van errors uit te sluiten.

Begin hiermee en installeer dan opniew het OS.

U schrijft dat windows niet goed kan worden afgesloten begin dan ook eerst om dit optlossten door een fresh install te doen.

Formateer de C schijf maak 1 partitie en installeer hierop het OS vervolgens de software installeren van het moederbord.

Klinkt gek, maar probeer eens een andere verdeeldoos :) heb zelf ook ooit zo iets gehad, alleen bij mij trok de verdeeldoos het niet. Weet het, het klinkt raar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan