computer start soms niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

matheij

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
ik heb een oude amd duron procceser van 1200mhz ik had een snellere amd duron 1600 mhz gekocht ik heb de procceser verwisseld koelpasta ertussen gedaan nieuwe koeler erop gezet kast weer dicht gemaakt alles weer aangesloten computer aan gezet en hij starte gewoon op alleen hij gaf aan dat het een onbekende procceser was ik heb toen via het bios de fsb snelheid verhoogd naar 133 mhzcomputer weer opnieuw opgestart hij gaf bij het opstarten onbekende procceser 1600mhz en hij doet het gewoon aleen als ik mijn computer uitschakkel en weer opnieuw wil opstarten doet hij het soms meteen en soms start hij pas na een keer of 3 op weet iemand wat dat kan zijn mijn moederbord en procceser ondersteunen allebij 133mhz fsb snelheid en ik heb hele grote verschillen in temperaturen de ene keer is hij 50 graden en dan is hij weer 29 graden weet iemand wat er zou kunnen zijn

Als ik jouw verhaal goed begrijp, dan zou ik zeggen dat je voeding de vraag van je nieuwe processor niet aan. Heb je de BIOS van je moederbord al geupdate naar de nieuwste versie?

Grts, Cotje

Weet je 100% zeker dat processor en koeler goed gemonteerd zijn?? Ook het kabeltje van de cpu koeler?

welk type is de duron .
en ja als het bios zegt onbekende cpu .
dan moet je eerst het bios updaten .
dan heb je kans dat hij wel wordt ondersteunt in het bios

sorry dat ik zo laat iets van me laat horen maar ik wou vragen hoe moet ik mijn bios updaten

dus je bent lekker aan het oc .
een duron 1200 loopt op 100MHz geheugen PC100 SDRAM .
een duron 1600 loopt op 133MHz geheugen pc 133 SDRAM .
vandaar dat hij niet goed opstart
dus je moet ander geheugen kopen

nee ik had er al 133mhz geheugen in mijn computer zitten maar mijn procceser van 1200 mhz die had maar een fsb van 100 mhz en mijn moederbord ondersteunt wel een fsb snelheid van 133mhz daarom heb ik mijn procceser veranderd zodat ik met alles gebruik kan maken van die 133 mhz fsb

Maar je kan de FSB van de processor niet zomaar verhogen, dat werkt zo niet!

hoezo kan ik die fsb snelheid niet verhogen alles ondersteunt die snelheid van 133mhz
mijn geheugen mijn moederbord mijn procceser mijn grafische kaart

Hallo

Over welk motherboard spreken we hier ??

Peter

zal wel een bord zijn met een Via chipset KT 133/133A .
kan ook een KT 266 zijn .
met lekkende elco's ????
temp schommelingen

Hallo

Volgens mij , mits dit een k7 motherboard betreft....

Controleer/of laat controleren .... de voeding en b.i.o.s. batterij .

Maar ... een zwak punt van deze motherboards zijn de vermogendioden rond de c.p.u. en de elco's.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan