computer start steeds met scherm : niet goed afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

limon

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
.

hallo allemaal,

sinds enkele dagen is de computer van mijn zoon niet meer op te starten.

na het aan doen verschijnt het volgende scherm...

windows kan niet goed worden opgestart........enz...

probeer op te starten met..

veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheid
veilige modus met opdrachtprompt

laatste bekende juiste configuratie ( recente instellingen die werkten )

windows normaal starten

de laatste 2 onderste heb ik al diverse malen gedaan, maar kom weer steeds terug op het zelde scherm

er is een stroom storing geweest toen de computer aan was.

wie o wie kan mij hierbij helpen... alle foto's en video's van de kinderen staan hier nog op...helppppp

alvast bedankt voor de te nemen moeite. :)

.

Waarschijnlijk zit er een software fout nu in de pc. Ik hoop voor je dat je herstelpunten aangemaakt hebt. Normaal doet de pc dit automatisch. Ga terug naar het herstelpunt voordat hij deze kuren kreeg en je probleem moet opgelost zijn. Zo niet dien je windows opnieuw te installeren.

Zoiezo altijd slim om alle data even op een cd te zetten zodat deze neit ingevaar komen. Ook een externe harde schijf kan hiervoor uitkomst bieden. Als het niet zoveel is kan een usb stick ook een uitkomst zijn.

hallo sarkyn,

bedankt voor je antwoordt, maar ik kan de computer helemaal niet meer in,

elke keer dat die opstart gaat die meteen naar die pagina,

ik kan er met geen mogelijkheid meer in..

.

PLaats uw Windows CD in uw DVD speler.
Herstart de PC.
Druk op een toest om van de Cd te booten.

Hiermee start de installatie van Windows. Maar dat gaan we niet doen. We gaan hem proberen repairen.

Je volgt de procedure. Er zal gevraagd worden of je Windows wilt installeren of repair. Kies de eerste keer voor installeren.

Hierna zal hij op zoek gaan naar reeds geïnstalleerde Windows versies.
Als hij er één vind: Kies dan R om te repairen!

Als hij niks ziet...
CHKDSK proberen... Maar kom dan eerst melden dat hij niks ziet.

succes!

Dus je kan er met veilige modus ook niet inkomen? Als dit het geval is ben ik bang dat je gegevens verloren zijn. Het enige wat je nog kan proberen is de harde schijf in een andere pc stoppen en dan kijken of ie het wel doet. Maar dit is echt een software fout volgens mij. Wat Nico zegt is je enige mogelijkheid maar geeft geen garantie. Bij mij is al 2 keer repairen onmogelijk geweest. Ik hoop voor je dat het werkt. succes!

Laatst bewerkt:
hallo Nico,

heb vanaf de cd gestart - R ingetoetst - krijg dan het volgende scherm

microsoft windows xp (tm) herstelconsole.

de herstelcontrole biedt mogelijkheden voor systeemreparatie en herstel .

typ EXIT als u de herstelconsole wilt sluiten en de computer opnieuw wilt opstarten

C :\ >

er gebeurt dan verders niets...

ik heb exit al ingetoest, en dan gaat die weer opnieuw starten

.

Ok, dat is normaal.

De eerste keer moet je kiezen voor (1) installeren. NIET voor Repair.

Windows zal dan gaan zoeken naar bestaande installaties en dan kan je deze gaan herstellen.

Dus opnieuw dezelfde procedure maar in plaats van repair kies je installeren.

In één van de volgende schermen zal je uw Windows zien staan, dewelke je dan met de letter (2) R kan repairen.

De tweede keer niet kiezen voor installeren of je bent alles kwijt. Dus lees nog eens goed wat ik geschreven heb!

succes!

nico,

volgens mij gaat het niet goed, ik heb nu instaleren gedaan en dan kom ik bij het scherm bij welke partitie ik het wil instaleren !!!!
dit is dus niet de bedoeling dan...ben ik alsnog alle foto's kwijt...

kun je precies op een rijtje schrijven op welke volgorde ik het precies moet gaan doen...

Wel normaal gezien handel je correct. Maar hij zou de reeds geïnstalleerde Windows moeten weergeven. Als hij dit niet doet dan ziet het er niet goed uit.

Het enigste dat ik je nog kan voorstellen is het volgende:

Je plaatst je cd in je pc en boot hiervan.
De EERSTE keer kies je R.
Dan kom je in het zwarte scherm.

Daar dien je op de C: partitie te komen. Ik vermoed dat hij zal weergeven: 1 Windows.
Kies daar 1 om die te selecteren. (log in paswoord, indien gevraagd)
als je op C: staat typ je het volgende: chkdsk /r
Dit duurt normaal een tijdje.

ALs dit beëindigd is kan je uw pc herstarten.

Je kan proberen of Windows nu reeds start. Maar de kans is 50%.

Indien hij niet start, dan dien je terug de procedure te volgen die ik in mijn vorige post heb omschreven.

Dus op de CD booten, de eerste keer voor installeren kiezen en de tweede keer voor R (repair). (Dus niet het zwarte scherm).

ALs hij dan je Windows weergeeft dien je deze te selecteren en te herstellen.
Doet ie dit niet, dan zal het herinstall worden.

Tenzij je plots een andere foutmelding krijgt of zo iets.

succes!

.
nico, de computer is nog steeds bezig, al vanaf 09.00 uur, toen ik je laatste bericht las,
is nu bij 58 % voltooid...staat al een uur op 58 %......

kan dat ..is die dan zo beschadigd van een stroom uitval...
.

.
okee, hij is klaar,
dit bericht stond er bij,

75 % voltooid
diverse herstellingen gedaan
maar er zijn er ook die niet hersteld konden worden.

opnieuw opgestart... hij doet het weer.... bedankt nico :thumb:.....

maar wat moet ik nu verders doen om het geheel weer 100 % in orde te krijgen ivm. die niet herstelde bestanden

.

Misschieen eens uitkijken naar een nieuwe schijf. Al je data backuppen en een nieuwe installatie op je nieuwe schijf of een image er op zetten.

Kan zijn dat je nooit nog problemen krijgt, maar het kan zijn dat je volgende week terug een probleem hebt.
In principe kan je nu terug verder hoor, maar als je zéér belangrijke data op je schijf staan hebt dan zou ik die zeker backuppen.

conclusie:
Ik zou me er niet veel van aantrekken en enkel je data backuppen.

.
nico heel erg bedankt voor alle hulp namens mijn zoontje, kan die weer gamen en msn'n

ik ga er van de week windows 7 opzetten, mischien wel wat stabieler bij een stroomstoring....

.

.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan