Computer start steeds opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Berichten
242
Hoi,

Een vriend van me heeft een probleem.
Na de computer te hebben verhuisd naar een ander huis start ie niet normaal meer op.

Telkes hij de computer opstart start ie na 5 sec opnieuw op. Er zit precies een loop in.
Besturingssysteem is Win XP. Weet er iemand hoe ik die loop er kan uithalen?
 
Start op in veilige modus en doe dit:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.
 
We kunnen zelfs de computer niet opstarten in veilige modus.

Hij krijgt iedere keer de opstartopties van windows met een tijd van 30 seconden. Als ik dan kies voor Veilige modus start hij eerst precies op maar daarna is het weer hetzelfde.
De computer geeft dan een foutmelding maar aangezien hij iedere keer heropstart is het heel moeilijk te lezen wat er staat (het blijft maar een seconde staan).

probeer straks de foutmelding door te sturen.
 
De foutmelding is de volgende:

Initializing intel(r) boot agent version 4.0.22
PXE 2.1 build 083 (WSM 2.0)
Press Ctrl+R to enter the setup menu

Heeft dit iets te maken met de hardware dan?
 
Ik zou de kast even open maken en alle kabels en pci-kaarten aandrukken.
Kan best zijn dat een kaart een beetje losgeraakt is.
Er is niet te ruw mee omgesprongen hoop ik, door stoten of trillen kan de hardware wel stuk raken.
 
Geplaatst door Tibau
We kunnen zelfs de computer niet opstarten in veilige modus.

Hij krijgt iedere keer de opstartopties van windows met een tijd van 30 seconden. Als ik dan kies voor Veilige modus start hij eerst precies op maar daarna is het weer hetzelfde.
De computer geeft dan een foutmelding maar aangezien hij iedere keer heropstart is het heel moeilijk te lezen wat er staat (het blijft maar een seconde staan).

probeer straks de foutmelding door te sturen.

Voordat je deze keuze krijgt op F8 drukken. Nu kiezen voor "automatisch herstarten uitschakelen" (of iets wat erop lijkt).
 
Geplaatst door Admin_Frisian
Er is niet te ruw mee omgesprongen hoop ik, door stoten of trillen kan de hardware wel stuk raken.
Vooral de HD is daar erg gevoelig voor.

Dennis.
 
Sorry voor de "crosspost", dacht dat het aan de hardware lag vandaar dat ik het daar nog eens plaatste.

Weet niemand wat die foutmelding betekent?
 
Volgens mij is jouw hardeschijf gecrashed. De melding "Press Ctrl+R to enter the setup menu " is om in het bios te komen, maar dat zal ook weinig soelaas bieden, denk ik.

(hoop dat ik ongelijk heb)

Dennis.
 
Hi,

Ja ...... verhuizen en daarna dit probleem.
Heb het een keer meegemaakt bij iemand waar in kluste (klussen, kluste, geklust .....) en de 'stroom' eraf moest. Dus ik naar de groepenkast en div. schakelaars omgezet ........ helaas stond de pc nog aan!
Hier bleek de harde schijf niet tegen te kunnen en die moest worden vervangen.....!
Het komt zelden voor, maar toch.
 
Het zou best kunnen hoor.
Want volgens mij is die melding geen foutmelding maar geeft hij dit iedere keer als de computer opstart. Het mss ook een virus zijn.

Ik heb de computer kunnen opstarten met een opstartdiskette uit een andere computer en dit lukt maar het is precies dat er niets meer opstaat.

bovendien geeft hij aan dat er virussen op de C schijf staan en dat C-schijf niets meer registreerd. Ik heb in MS-dos een dir genomen van de c-schijf en die had als volumenaam Ramdrive en daar stonden enkele MS-dos commando's op, voor de rest niets.

Ben ook nog naar E-schijf geweest daar stonden wel enkele bestanden op maar heb geen windows directory gezien.
 
Hoi

Is de E-schijf die je noemt een extra (fysieke) harde schijf in de PC, een cd-rom of een extra partitie van een enkele harde schijf die in de PC zit?
Als je een Windows-CD, of een recovery-CD hebt die bij de pc geleverd is zou je kunnen proberen een herinstallatie uit te voeren.
Krijg je dan ook foutmeldingen ivm het benaderen van de C-partitie, dan kan je nog proberen opnieuw de partities aan te maken. Je bent dan wel alle gegevens kwijt.
Is dit ook niet mogelijk, dan kan je er gevoegelijk van uitgaan dat de harde schijf is gecrashed.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan