computer start traag op na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

tazzzie007

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2009
Berichten
18
Goeiedag,

Ik heb vorige week een update gedaan en sindsdien start de computer zeer traag op. Tot dat het Windows logo verschijnt gaat alles normaals. Dan wordt mijn scherm volledig zwart (mijn scherm krijgt geen signaal meer) en na een paar minuten verschijnt eindelijk het inlogscherm.

De problemen zijn begonnen nadat ik Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.115.250) had geïnstalleerd. Systeemherstel naar eerdere datums zorgt dat mijn laptop terug sneller gaat, maar als ik hem afsluit wordt de update toch opnieuw geïnstalleerd.

Alvast bedankt,

Tazzzie007
 
je kunt bij je instellingen wijzigen of de updates automatisch instaleeren doe gewoon weer een systeem herstel en schakel automatisch updates instaleeren uit. ik kan je het wel percies uitleggen waar je dat kan vinden zeg het maar
 
ja je kan ook de desbetreffende update verbergen
maar ik vind het een beetje raar dat een update voor windows defender je computer vertraagt
het is namelijk maar een beveiligings-update ...

ik raad het niet aan : maar als je hem wil verbergen dan ga je naar windows update zoek de update en klik met de rechtermuisknop erop en kies verbergen

wat nog beter zou zijn is een nieuwe installatie van windows installeren
dan zal en je computer weer wat sneller zijn en wat beter lopen en waarschijnlijk geen problemen hebben met windows update
veel mensen zullen zeggen waarom opnieuw installeren
nou ik raad dat aan omdat ik dat meestal de makkelijkere manier vind dan helemaal te gaan uitzoeken waar het probleem nou inzit
en een verse installatie vind ik nou eenmaal beter doe het zelf 1 of 2 keer per jaar
als je dit wel een keer zou willen doen dan ... maak dan in ieder geval een back-up van de bestanden die je wel wilt bewaren

maar de makkelijkste opties is natuurlijk de update verbergen !

owja en wat zijn de systeem specificaties
 
weetje ik had eerst ook gewoon updates aan maar mijn pc werd daar echt heel traag van of jehet geloven wil of niet die updates kunnen goed zijn maar ze maken je pc wel trager ik heb er gewoon wat afgehaald dan zie je de prestaties wel verbeteren
 
Het is een laptop van nog maar 2 maanden oud en 'k heb nu ook nog niet zoveel programma's geïnstalleerd. Ik ga er van uit dat een nieuwe laptop niet na een paar updates al problemen begint te geven :p

Het was echt van de ene op de andere dag dat het gebeurde. Nu ben ik er toevallige achtergekomen dat iemand die ik ken een paar dagen geleden hetzelfde probleem heeft gekregen (en het ook niet opgelost krijgt)
 
voor een laptop van 2 maanden is het inderdaad wel een beetje vreemd
maar persoonlijk denk ik dat het niet aan je laptop ligt maar wat je erop heb geïnstalleerd

qua opstarten zou je misschien nog wat dingen kunnen veranderden

ga naar start en typ daar in de zoekbalk Msconfig

kijk dan onder de tab Opstarten en vink de programma.s uit die je niet nodig hebt
je kan ook even ccleaner laten draaien de link staat in me handtekening
om er zeker van te zijn dat je niet geïnfecteerd met malware kijk dan ook even met MBAM links staat ook onderin me handtekening
update het programma en doe dan een volledige scan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Aloew, ik heb eens gekeken bij mijn opstartprogramma's en nu blijkt dat Messenger de "schuldige" was :p
Om de een of andere reden moest die Update zeker de druppel geweest zijn???

Ik zit nu wel met een ander probleem, Messenger zet zichzelf namelijk steeds automatisch terug op actief bij de opstartprogramma's. Ik heb een paar andere programma's die eigenlijk niet moesten opstarten ook uitgezet en die blijven ook uit.
Het gevolg is nu dat vanaf het moment dat mijn laptop verbinding maakt met het internet, mijn laptop de volgende keer terug traag opstart o_O

Alvast bedankt
 
dat is apart dat ie het niet onthoud

maar goed je kan het ook op een andere manier uitzetten
bij de instellingen van msn kan je uit vinken dat het automatisch op start met windows
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan