Computer start vanzelf in veilige modes op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floyd

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo,

Het lijkt alsof één van onze computers (P3, windows ME) steeds vanzelf in de veilige modes opstart. Wie weet wat er aan de hand is en hoe ik dit kan herstellen?

Groet, Floyd

Geen foutmeldingen of zoiets?

Meestal start je automatisch op in de veilige modus als er een fout is ondekt op de harde schijf. Check die eens.

Ik kreeg inderdaad ook een foutmelding:
monwow heeft een fout veroorzaakt in MMSYSTEM.DLL
monwow wordt nu gesloten.
Ik heb ook nog schijfcontrole uitgevoerd. Windows geeft wel aan dat er reparaties zijn uitgevoerd, maar na opnieuw opstarten blijft dezelfde foutmelding komen en het grijze scherm.

Groet, Floyd

Ik heb het uitgevoerd. Ik krijg de foutmelding niet meer, maar windows start nog steeds niet goed op. Als ik in het configuratiescherm kijk staat aangegeven 16 kleuren en een resolutie van 640 X 480. Als ik dat verander naar 256 kleuren en een grotere resolutie en de computer vervolgens opnieuw opstart komt weer het grijze scherm in beeld en weer in 16 kleuren. Ik kreeg ook nog een andere foutmelding nu (niet altijd):
Spool32 heeft een fout veroorzaakt in spool32.exe. Spool32 wordt nu gesloten.

Groet, Floyd

Eerste probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem met de drivers. Installeer deze opnieuw.

Die foutmelding van spool32:

CAUSE
This issue can occur if you try to print multiple fonts in the Fonts folder.
RESOLUTION
To resolve this issue, print fewer fonts in the Fonts folder.

You may receive one of the error messages listed earlier in this article when you attempt to print 30 or more fonts in the Fonts folder. The number of fonts you can print depends on the amount of memory and hard disk space available on the computer.
(zie http://support.microsoft.com/?kbid=208252)

Ik heb de printerdriver opnieuw geinstalleerd. Maar het probleem bestaat nog steeds. Dat met die fonts is mij niet duidelijk. Ik ben ook helemaal niet met lettertypes bezig geweest. Steeds als ik de computer opnieuw opstart staat hij weer op 16 kleuren. Ik snap er niks van. Kan het ook met windows Me te maken hebben, schijnt toch niet echt goed te zijn. Zou een upgrade naar XP iets zijn?

Groet, FLoyd

ME wordt inderdaad gezien als het slechtste OS van Windows. Maar om nu direct XP te gaan installeren omdat je een paar probleempjes hebt? Als je het echt overweegt moet je even de specificatie's van je PC vermelden, als je PC niet al te snel is zou ik het niet doen. XP vraagt veel meer power dan ME.

Het probleem van de kleuren ligt volgens mij toch echt aan de drivers van de VGA kaart. Die moet je opnieuw installeren.

Verwijder eerst eens de printers voordat je de drivers opnieuw installeert.

Ik heb eerst de printer verwijderd en vervolgens de drivers geïnstalleerd. Ik heb ondertussen windows ME ook opnieuw geïnstalleerd, maar niets helpt. Ik krijg het niet voor elkaar om blijvend de resolutie te veranderen. Deze blijft ingesteld op 16 kleuren en 640 x 480. Steeds als ik dit veranderd heb in 256 kleuren, 800 x 600 en, na herstart computer, weer op het bureaublad ben beland staat deze instelling er weer. Ik zou niet weten wat ik nog meer moet doen.

Groet, Floyd

Zie je nog uitroeptekens in apparaatbeheer? Start anders op in veilige modus en verwijder je videokaart. Start opnieuw op in normale modus en installeer de drivers voor je videokaart.

Groetjes,
Bennie

Er stonden geen uitroeptekens in apparaatbeheer. Ik heb de videokaart verwijderd die genoemd stond bij beeldschermadapter en daarna de computer opnieuw opgestart. Vervolgens werd gevraagd de kaart opnieuw te installeren, dat gedaan en toen deed alles weer normaal. Bedankt voor de reacties.

Groet, Floyd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan