Computer start wel, maar geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

PRYMIC

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Ik zag in apparaatbeheer een uitroepteken bij VGA, hierbij werd aangegeven dat het stuurprogramma wellicht niet goed werkt.
Om deze reden probeerde ik een nieuwe driver te installeren.
Nadat ik een driver had geinstallerd (waarschijnlijk de verkeerde) ging de uitroepteken niet weg. Ik deed de computer uit en daarna weer aan.
De computer ging wel aan maar er kwam niets op het beeldscherm. Ik weet dus niet als er niets op het scherm komt doordat ik een verkeerde driver had geinstalleerd.

Als ik de computer nu aandoe hoor ik alleen nog een beep geluid maar er komt dus vervolgens niets op het scherm.
Het beep geluid is lang en stopt dan 3-4 seconden, daarna weer een lang beep geluid en daarna weer een 3-4 seconden stop, dit gaat dan oneindig door.

Iemand een idee wat ik kan doen om dit probleem op te lossen ?

Videokaart is misschien overleden? Anders moet je ff met een andere harde schijf opstarten.

Dat piep geluid is een zgn bios-beep, daaraan kun je horen wat het probleem is in code.
Moeten we alleen even weten welk moederbord je hebt.

Ik heb de computer inmiddels met een andere harde schijf geprobeerd maar dat hielp helaas niet.
Ook heb ik alle stof verwijderd in de kast en ook bij de koeler.

Moederbord = ASUS P4S533-MX
Phoenix BIOS, D686 BIOS

Het beep geluid is lang en stopt dan 3-4 seconden, daarna weer een lang beep geluid en daarna weer een 3-4 seconden stop, dit gaat dan oneindig door. Deze combinatie zie ik niet staan tussen de BIOS codes.

Nog andere ideetjes of opties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan