Computer start wel, maar geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

PRYMIC

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2008
Ik zag in apparaatbeheer een uitroepteken bij VGA, hierbij werd aangegeven dat het stuurprogramma wellicht niet goed werkt.
Om deze reden probeerde ik een nieuwe driver te installeren.
Nadat ik een driver had geinstallerd (waarschijnlijk de verkeerde) ging de uitroepteken niet weg. Ik deed de computer uit en daarna weer aan.
De computer ging wel aan maar er kwam niets op het beeldscherm. Ik weet dus niet als er niets op het scherm komt doordat ik een verkeerde driver had geinstalleerd.

Als ik de computer nu aandoe hoor ik alleen nog een beep geluid maar er komt dus vervolgens niets op het scherm.
Het beep geluid is lang en stopt dan 3-4 seconden, daarna weer een lang beep geluid en daarna weer een 3-4 seconden stop, dit gaat dan oneindig door.

Iemand een idee wat ik kan doen om dit probleem op te lossen ?

wat voor merk?
vaak als het een merkPC is staat op hun site wel een BEEPcode

De computer kan dan niet meer opstarten vanwege een probleem met de hardware. Bijvoorbeeld er zit geen harde schijf of verkeerd geheugen in. Een losse kabel of zoiets dergelijks. In jou geval lijkt mij dat de verkeerde driver de kaart buiten werking gesteld heeft of dat deze verder defect is geraakt. De harde schijf zal toch niet gecrashed zijn toen je geen beeld had en de computer op een andere manier dan gebruikelijk uitgedaan hebt? Ik zou beginnen met een andere grafische kaart te plaatsen maar het piepen moet door het systematisch vervangen van ongeschikt bevonden of ontbrekende hardware op kunnen houden.

Wat je eigenlijk meteen had moeten doen is opstarten in veilige modus (XP: bij het starten herhaaldelijk op de F8 toets drukken). Dan laad je geen stuurprogramma's en werk je in VGA modus. Zo had je de driver weg kunnen halen. Hierna had Windows de kaart bij het opstarten gedetecteerd en om een driver gevraagd. Zo had je de nieuwe driver dus ook moeten installeren, na eerst de oude weg te halen. Hoe je dat dan vervolgens precies had moeten uitvoeren staat meestal in de gebruiksaanwijzing van de driver of van de betreffende kaart. Anders gewoon doen wat Windows je vraagt om te doen.

Plaats dus een andere (geleende) kaart in het slot, met de netspanning er af, en start op in veilige modus. Deïnstalleer de drivers van de kaart bij de tabbladen of in het contextmenu van het apparaat bij Apparaatbeheer. Sluit de computer af. Doe de computer aan, en installeer de driver of kijk eerst in de Bios of alles daar nog goed staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan