computer start wel/niet op windows

• Onderwerp starter Onderwerp starter jwind
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jwind

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
hallo
mijn computer start goed op.
daarna na 2/3 uur gedraaid te hebben en doe ik hem uit maar mijn zoon weer aan start hij op maar beeld is en blijft zwart .

doe computer uit en wacht een 20/25 min dan doet ie prima.
als ie zwart opstart doe
ik 4 stekkers eruit adsl/printer camera en fototoestel, alle usb ,, dan doet ie soms goed.

wat kan dit zijn?geen virus!!

jwind

Had laatst een laptop onder handen die absoluut niet wilde opstarten als er een muis op de usb-poort was aangesloten. Muis eruit getrokken, laptop start op, muis weer ingeplugd. Alles klar.. Niet zoals het moet maar het werkt wel. Denk dus dat het probleem in die aangesloten usb-apparaten ligt.

de computer start dus elke morgen zonder problemen op.
maar doet iemand hem uit en komt er direct iemand achteraan voor nood b.v. nog even iets nakijken en probeert hem aan te doen dan lukt dat 9 van de 10 keer niet.

nu doen we dat niet meer en wachten lang maar dacht misschien een kapotte videokaart of zo???

heb hem uit elkaar gehad en schoongemaakt stofzuiger en alles aangedrukt. maar probleem nog steeds.

computer doet het verder normaal kan je zien of hij te heet word?

jwind

Daar zijn programma's voor. Weet uit mijn hoofd niet meer welke. Anders even de zoekfunctie hier of op google gebruiken.

Hm, denk niet een kapotte videokaart. Dan zou die 's morgens ook niet opstarten, namelijk. Warmte zou kunnen maar dan verwacht je dat ie tijdens normaal bedrijf op den duur ook de geest geeft en ik begrijp dat als ie eenmaal draait, het ding dan gewoon blijft werken. Overigens kun je de temperatuur aflezen in het bios. Voor Windows zijn er ook programma's zoals Everest. Klik om te downloaden.

temp was t system 43
t cpu 64
f cpu 4470

jwind is dit redelijk?

Lijkt mij een redelijk. In elk geval zal de de temperatuur niet de reden zijn van het uitvallen van je systeem.
En als je 'm opstart en het beeld is zwart, DOET het systeem dan ook nog iets? Ratelt de harde schijf, komen er piepjes van het moederbord?. Kan het de monitor zelf zijn?

als hij opstart dat doe ik met de schakelknop van de contactdoos dan gaat alles tegelijk aan.

de pc gaat draaien lampjes 2 keer groen. beeldscherm lampje groen dan hoor je een ticje in beeldscherm schakelcontactje normaal dan binnen 2 sec weer een ticje en lampje beeldscherm word oranje beeld blijft zwart.

pc doet eigenlijk weinig harde schijf draait wel.

doe de stroom eraf en weer aan binnen een bepaalde tijd doet ie weer niet als ik dit 2/3 keer doe start de pc
in veilige modus zwart scherm met de regel binnen 10/of 20 sec start de computer in normale modus

maar dit lijkt me gewoon het gevolg van 3 keer aan en uit wat me niet goed lijkt om dit te doen.

daarom wachten we maar een half uur.
maar blij maakt me het niet.

jwind ps id het ook niet een zwakkeevideokaart n vidia geforce 4 mmx 440 64 mb?

Vreemd geval. Had gehoopt dat de computer op z'n minst de indruk zou wekken wel dóór te starten, ondanks dat zwarte scherm. Dan zou het aan de monitor moeten liggen of nog preciezer: de kabel van pc naar monitor. Had dat zelf ook een tijdje tot ik erachter kwam dat de kabel een tijd in een knik had gelegen en er dus een paar draadjes kapot waren. Is natuurlijk nog steeds een mogelijkheid.
Heb je de beschikking over een andere videokaart die je er even in kan steken? (Vrienden, kennissen die nog zo'n ding in de kast hebben, misschien?) Door uitsluiten van de mogelijkheden kom je vaak bij de oorzaak.

nee ken er niet een.

misschien als probleem erger word naar winkel en daar een kaart proberen.
nu dan maar een half uur wachten.

jwind

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan