Computer start wel op maar reageert niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Switchon

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Goeieavond mensen zit met een groot probleem.

Ik had daarstraks mijn computer afgeslote en dat ging al moeizaam hij wilde maar niet afsluiten en bleef hangen op het scherm 'windows word afgesloten'. Nadat hij uiteindelijk uit was zette ik hem weer opnieuw aan. Dit keer bleef hij erg lang hangen op het scherm 'windows word opgestart'. Het zweet brak me meteen uit omdat op deze computer best belangrijke bestanden staan die ik nog moest back-uppen deze avond. Maar na 5 a 6 minuten kon ik mijn inloggen bij mijn gebruikersaccount. Wat nu gebeurde vond ik heel bizar. Hij starte op met een windows klassiek werkbalkje (zo'n windows 95 startbalkje) en hij start sommige programma's niet op. Terwijl mijn bureau blad toch hetzelfde is gebleven...

Nu ben ik een Dj en staat er veel muziek op deze computer die ik nodig heb en dus alles behalve mag kwijtraken!! Nu ben ik de bestanden niet kwijt maar hij wil ze niet afspelen in Windows Media Player want dat programma start hij niet op. Maar de bestanden kan ik ook niet koppieren of verplaatsen!:shocked:

Ik dacht weetje wat. stay cool. gewoon een systeem herstel zal de klus klaren.
3 keer raden...
Die deed het niet. Bijna alles wat maar de naam .exe heeft en ik dus wil opstarten dan doet hij helemaal niets.

Ik heb hierop: Windows Media Centre Edition 2005 (waar nu dus weinig van over is)
Maar ik ben geen Computer genie dus weet hier niet veel van om het zo maar te zeggen;)
Maar alle opties waarbij ik dus mijn documenten en mijn muziek mee verlies zijn even out of the question om het zo maar te zegge;).
Alvast bedankt!!

Heb je nog voldoende schijfruimte?
Dan heb ik wel een optie zodat je je data kan backuppen.

Ok, installeer dan je Windows mce nogmaal, en formatteer NIET.
Installeer em in een andere map, dan dat ie standaard wil doen.
Dan blijft je data behouden.

My God dat ik daar zelf niet op ben gekomen...;)
Maar hartelijk dank! Zal meteen proberen:thumb:

Ok, en na het maken van je backup uiteraard wel formatteren en herinstalleren op de standaard manier :)

Jah dat zal ik doen!
1 vraagje alleen nog. Ik kan ook kiezen voor een herstel van MCE maar ik denk dat dat weinig zin heeft zeker?:)

Kan geen kwaad om dat te proberen.
Zolang je maar niet in dezelfde C:\Windows MCE (??) installeerd, maar bijvoorbeeld in C:\Tijdelijk setup\Windows MCE.
En niet formatteren.
Dan komt alles weer goed.

Misschien moet je na de setup eigenaar worden van de documenten, om account-beveiligingen over te nemen.

JAh het is me gelukt om opnieuw te installeren.
Maar zoals je al zei: ik krijg geen toegang tot die bestanden.
Dus ik moet eigenaar worden van die documenten zoals je al zei.
Maar heb gekeken bij Gebruikers accounts maar daar kan ik niks vinden.
Dus sorry dat ik je weer lastig val :) maar hoe word ik daar eigenaar van?
Hartelijk dank voor uw hulp!

Ok, ga ik proberen uit te leggen, maar win mce ken ik niet persoonlijk.
Als je een rechter klik geeft op een map met je documenten erin, eigenschappen, heb je dan beveiliging staan?
Daar even rondkijken hoe dat gaat.
Als het niet lukt, moet ik een pc in veilige modus starten, om exact aan te geven hoe het moet.
Het gaat in ieder geval met de recten van de map.
Oude rechten hebben een nummer met de oude accountnaam er zoms nog in.
Nieuwe rechten eerst toevoegen, zoals administrator rechten.
Als je dat niet doet, kom je niet meer in de map.

Edit: Ah kijk, Harry is me voor. Scheelt me een hoop werk :thumb:

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt Harry maar ik zit met een probleem namelijk:
ik heb geen tabblad met Beveiliging..
Dat is dus mooi zwaar *****..
Is er nog een andere manier?

ik heb geen tabblad met Beveiliging..
Dan zul je in veilige modus moeten opstarten.
Dan is de knop beveiliging er wel.
En als je in veilige modus geen eigenaar kunt worden, roep dan maar weer, dan gaan we naar de volgende stap.

Zoiets mompelde ik eerder ook al in die richting.....
Als het niet lukt, moet ik een pc in veilige modus starten, om exact aan te geven hoe het moet.

Laatst bewerkt:
Oke idd nu ik het op Veilige Modus heb gedaan is het me wel gelukt!,
Egt ik kan jullie niet genoeg bedanken! Zaten namelijk genoeg belangrijke bestanden voor mij daarop! Egt heel erg bedankt voor jullie hulp nu ga ik alles backuppen en dan een nachtje doortrekken om mijn computer weer in orde te krijgen! Super!:thumb:

Groetjes Brad

Komt voor elkaar! vind ik wel op zn plaats voor de hulp en wat ik anders had verloren aan kosten van muziek bestanden etc.:thumb:

:thumb::thumb:
statusopgelostkp2.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan