Computer stopt na 35 seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus2005

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Gegeven:
ASUS P4P800 moederbord, Raid 0, 2x S-ATA 80G HD, Intel P4 2.66, Radeon 9200 video.

Probleem:
Systeem gaf wazig beeld op DVI aansluiting videokaart.
Video kaart getest in andere computer, video kaart is goed. Na verloop van tijd steeds slechter beeld ook hoofd VGA aansluiting. Op het laatst geen beeld meer.
Om een lang verhaal kort te maken:
Vervangen: Moederbord P4P800SE, G-Force 5500, Voeding 400W
Resultaat: Bij een koude start(volledig spanningsloos) houdt de computer het ongeveer 35 seconden vol voordat hij vanzelf uitgaat. Bij een warme start (direct opstarten nadat deze is uitgegaan) ongeveer 5 seconden.

Ook in de setup (DEL) bij opstarten gaat de computer na 35 seconden uit. Ook als er *geen* hardware is aangesloten behalve de video kaart.

Nog niet vervangen: Kabels, CPU, Kast.

Als iemand de oplossing weet krijgt-ie een biertje van me.

Weest gegroet,
Guus

Schek warmte maar als hij maar 35 seconden draait word het redelijk trikkie als je het niet in de bios kan zien.
Draait de koeler wel.
van voeding en van cpu.
Als die van cpu niet zou draaien zou hij al na een paar seconden down gaan denk ik maar toch maar eens zeggen.

Laatst bewerkt:
Zoals gezegd gebruik ik een nieuwe 400 Watt voeding en het lijkt me sterk dat de CPU al na 35 seconden te warm wordt.
Dat is nog sneller dan mijn soldeerbout en die is ervoor gemaakt.

Alle fans draaien!

Iemand nog andere suggesties?

Bedankt voor het meedenken!

Weest gegroet,
Guus

Laatst bewerkt:
hmm je moet een nadenken een cpu is wel honderd wat op een klein plekje he. En hij moet maar iets van een 80 graden bereiken voor hij afspringt. btw mijn aldi pc met koeler is uit koudstart tot windows volledig is opgestart al 60 graden warm hoor. En hier zit dan nog een koeler op.

Zahlman koeler gekocht. Zal ik er eens opzetten.

Ik houdt u op de hoogte.

Weest gegroet,
Guus

Krijg je geen piepjes van je moederbord?
Ik denk toch dat je processor of je geheugen het probleem zijn.

Wel piepjes.

Ik denk dat je gelijk hebt.
Zal waarschijnlijk aan CPU of memory liggen. Alhoewel geheugen geen foutmeldingen geeft.

Weest gegroet,
Guus

Als je nu in de handleiding van je MB zoekt kun je aan de hand van de piepjes bepalen wat er aan de hand is. Zoek anders even op de site van je MB naar de betekenis van de piepjes.

Ik ben naar Norrod zwolle geweest waar ik de onderdelen heb gekocht. Daar hebben ze de computer aangesloten op monitor, keyboard, muis en lichtnet (allemaal minimaal vereist) en ook al wist die jongen niet waar hij mee bezig was (primaire boot optie instellen op de lege DVD speler en het raar vinden dat hij de ntldr niet kan vinden) heeft hij me onbewust in de goede richting geduwd.
Meestal is je IDE kabel zo uitgerust dat je meerdere HD op je systeem aan kan sluiten. Nu heb ik een lege aansluiting op de IDE kabel op de harde schijf aangesloten.

Probleem opgelost. Nu eerst een backup maken...

Weest gegroet,
Guus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan