computer stopt opeens

Status
Niet open voor verdere reacties.

gsprokel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Hoi,
Ik heb een vervelend probleem met mijn pc. Op niet vooraf te voorspellen momenten stopt de computer opeens. Ik krijg geen crash, geen blauw scherm, maar een freeze in het beeld. De computer reageert niet meer op toetsenbord of muis en ben verplicht een reboot te maken.
Soms in kan ik na een tijdje verder werken.Meestal echter niet. Omdat ik hetzelfde ook meemaakte mij mijn Sony Bravia TV op mijn studeerkamer vertelde mij iemand dat ik een probleem heb met de stroomvoorziening. Het zou om pieken in de stroom gaan, die TV en PC even niet kunnen verwerken. Ik heb onlangs een nieuwe stroommeter gehad dus heb de leverancier (Enexis) gebeld. Die was snel ter plaatse en heeft geen problemen met de stroom kunnen ontdekken. De waardes blijven gelijk, ook nadat veel apparatuur in huis ingeschakeld werd. Het probleem doet zich nu wat vaker voor met mijn pc. De TV blijft nu aan. Mogelijk zou ik een los contact in de bedrading hebben. Maar dat lijkt me uitgesloten, want waarom is het euvel dan onvoorspelbaar? Helpt het als ik zorg voor een aparte stabilisator? Ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb wel eens gehoord dat er apparatuur bestaat die je tussen het stopcontact en de pc plaats.Iemand een idee?:rolleyes:

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik zou de pc eerst eens ergens ander proberen of daar het probleem ook optreed .

Gebruik je wel geaarde wandcontactdozen waarop ook geaarde stekkers zijn aangesloten?

kun je de specificaties van je systeem geven? is het een pc met merk? welk model uit welke serie is het, of geef alle details over het moederbord, geheugen, processor, voeding, videokaart, etc

PC gegevens

Hieronder de gegevens van Mijn PC
Erens ander proberen wordt een hele verhuizing: twee schermen, een aantal externe schijven etc. Optie wil ik tot later bewaren. De stopcontacten zijn voor zien van randaarde. Apparatuur ook. Ik heb zelfs voor mijn studeerkamer een aparte groep gemaakt.

Name: SPROKEL-PC
Domain: WORKGROUP
Model: MSI MS-7366
User: sprokel
IsAdmin: True
RecordType: Manual
Comment:
Date: 28-9-2011 19:30:55
IP_Address: 192.168.178.020
MAC_Address: 00:1D:92:61:8D:C1
NetCard: NVIDIA nForce Networking Controller
DHCP: True
Net_Services: True
OS_Build: 6.1.7601
CPU_Type: Core 2
CPU_Speed: 2400
CPU_Count: 4
Memory: 3072
Disk_Size: 715303
Disk_Free: 388042
Disk_Count: 3
CDROM: True
SoundCard: True
Modem: True
PCMCIA: False
SCSI: True
USB: True
SmartCard: False
Printer: ClickBook PDF Option
Install_Rev:
Install_Date: 15-3-2011 10:08:03
MSOffice_Version: 12.0.6545.5000
IE_Version: 9.00.8112.16421
Virus_Version:
Virus_Defs:
Virus_Scan:
AutoUpdate: False

kun je de specificaties van je systeem geven? is het een pc met merk? welk model uit welke serie is het, of geef alle details over het moederbord, geheugen, processor, voeding, videokaart, etc

Kunnen we malware uitsluiten?
Scan bijv. eems met Mam en en ter afwisseling met een online virusscanner.

Voer ook eens een memtest uit met een opstartcd ( http://www.memtest.org/ )

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of alle kabels in je PC wel goed zitten.

het probleem leek op een probleem dat ikzelf had met een hd5770 videokaart, dat gewoon niet goed werkte in Mijn pc. :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan