Computer storingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger2393

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2013
Ik heb nu sinds een half jaar een nieuwe computer en heb deze zelf gebouwd.

Nu heb ik al vanaf het begin problemen met de computer. Maar nu sinds de laatste maand begint het heel erg te worden.
De computer loopt heel vaak vast, gewoon bij het internet browsen. Als ik een nieuwe pagina wil laden, laad hij de pagina niet en op een gegeven moment valt muziek weg.
Dan na 30 seconden ongeveer doet ie het weer en kan ik weer verder. Dit kan zo elke minuut een keer gebeuren als ik veel bezig ben, maar het kan ook zo uren weg zijn.

Daarnaast heb ik vaak dat ik een bluescreen krijg. Heb al meerdere malen mijn drivers geupdate en blijf ze updaten, gebruik hiervoor ook DriverMax om dit bij te houden.
Ik vraag me af waar dit aan kan liggen. Ligt dit echt aan drivers, of zijn er dingen niet op de goede manier aangesloten, of wat kan er aan de hand zijn?

Iemand die hier meer vanaf weet zou mij enorm kunnen helpen, want ik wordt langzaam gek en heb zin om de computer uit het raam te gooien op het moment.:mad:

heb je je temperaturen al eens bekeken? Geheugentest gedraaid? Harde schijf getest?

welke code krijg je bij het bluescreen PFN_LIST_CORRUPT_Windows_7.jpgwaar de code zou moeten staan is in de foto te zien

Heb een temperatuurmeter in de kast (hangt tussen de videokaart en processor), temperatuur in de kast wordt niet hoger dan 30 graden, dus dit is niet hoog ofzo.
Geheugentest geeft geen fouten aan, en ik weet niet wat je bedoeld met harde schijf test?
Verder heb ik een bluescreenview screenshot gemaakt:
Bluescreens.png

Trouwens, ik krijg vaak een bluescreen tijdens gamen of bekijken van video's, dus waarbij de videokaart vaak wat harder moet werken.
Ik krijg geen bluescreens als ik gewoon aan het browsen ben ofzo.

kan aan verschillende dingen liggen, de temperatuur van de diverse componenten kun je uitlezen met bijvoorbeeld het programma HWinfo ..
Welk exacte moederbord en geheugenreepjes gebruik je (merk/type) en welke voeding gebruik je in je systeem?

Inderdaad even de temperaturen uitlezen met een geschikt programma. Een thermometer in de kast hangen zegt niets...

Ik zie helaas het exacte type van je geheugenmodules niet, heb je 1 of 2 geheugenmodules ?

Ik heb nog eens even je foutcodes van het blauw scherm bestudeert: deze wijzen allemaal als eerste naar foutieve drivers. Dus je doet waarschijnlijk toch iets niet goed met je drivers. Ikzelf gebruik nooit een programma om drivers te updaten, deze vertrouw ik niet...

Dus laten we daar nu eens goed aan doen om dat op orde te brengen en doe het volgende:
1) deïnstalleer Drivermax
2) Download en installeer de meest recente drivers voor je moederbord: http://www.asrock.com/mb/AMD/970 Extreme3 R2.0/?cat=Download
3) Download en installeer de meest recente driver van je videokaart: http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/73810/en-uk

Overigens: aan temperaturen wanneer je niets doet met je systeem hebben we niet zoveel. We willen natuurlijk temperaturen hebben tijdens belasting van het systeem ;)

Indien het de divers zouden zijn zou je dat terug kunnen zien in eventvwr bij systeem.

Indien je een merk voeding van iemand zou kunnen lenen van min. 600Watt en op de 12v lijn 2 x 20Amp.
Zelfde probleem dan kun je de voeding uit sluiten.

Soms wil het geheugen meer sap maar je probleem krijg je als je meer vraagt van de videokaart alhoewel je in je startpost schrijft dat het ook bij surfen gebeurt wat je later weer tegenspreekt.
Vermoeden is dan of het te warm worden van de geheugenchips op de grafische kaart, zitten geen sensors op, dan zou de airflow moeten worden verbeterd.
Of de voeding trekt het niet bij een te hoge belasting.

http://www.resplendence.com/whocrashed
I. p. v. eventvwr kun je ook bovenstaande gebruiken, zo kun je er achter komen wat die 0x00000000 problemen veroorzaakt.

granitK7 heeft de bluescreen geplaatst om te laten zien waar TS moet kijken bij een volgende Bluescreen, zodat deze daar gericht op kan zoeken ..

Ik zie helaas het exacte type van je geheugenmodules niet, heb je 1 of 2 geheugenmodules ?

Ik heb 2 geheugenmodules.

Ik heb nog eens even je foutcodes van het blauw scherm bestudeert: deze wijzen allemaal als eerste naar foutieve drivers. Dus je doet waarschijnlijk toch iets niet goed met je drivers. Ikzelf gebruik nooit een programma om drivers te updaten, deze vertrouw ik niet...

Dus laten we daar nu eens goed aan doen om dat op orde te brengen en doe het volgende:
1) deïnstalleer Drivermax
2) Download en installeer de meest recente drivers voor je moederbord: http://www.asrock.com/mb/AMD/970 Extreme3 R2.0/?cat=Download
3) Download en installeer de meest recente driver van je videokaart: http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/73810/en-uk

Overigens: aan temperaturen wanneer je niets doet met je systeem hebben we niet zoveel. We willen natuurlijk temperaturen hebben tijdens belasting van het systeem ;)
Alles gedaan, maar bij de drivers van me moederbord moet ik het programma 'Catalyst Install Manager' installeren. De installatie gaat goed, maar als ik hierna het programma op wil starten bestaat het programma niet en is het onvindbaar.
De map die tijdens deze installatie wordt aangemaakt is ook leeg na de installatie. Staat geen bestand niks in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan