Computer te koud??

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hoi,

Ik weet dat een computer automatisch afslaat als ie te warm wordt maar zou het ook kunnen zijn dat mijn pc vastloopt omdat ie te koud is? Iedere dag als ik thuis kom zet ik mijn pc aan maar steevast slaat ie eerst een paar keer vast met verschillende foutmeldingen. Daarna draait ie als een zonnetje. Ook in de zomer heb ik er geen last van gehad. Zou het toch iets met de temperatuur te maken kunnen hebben?

Mvg
Bram

:D eigenlijk is het idd een raar verhaal maar mijn pc gedraagt zich er wel na..... :cool:

Geplaatst door brammetje82
:D eigenlijk is het idd een raar verhaal maar mijn pc gedraagt zich er wel na..... :cool:

Vind het wel een heeeel raar idee...
Sorry dat ik ut zeg, maar mss kun je 's nachts een fleece deken ofzo en een kruik ('s ochtends!) in je pc leggen...(IK MEEN HET! :thumb: )
Klinkt erg raar... maja... computers zijn raar....

Wat is de temperatuur in je computer kamer/huiskamer/slaapkamer of waar je dan ook je pc hebt staan...

Das ook altijd mijn uitgangspunt (met pc's weet je nooit). ;) Misschien moet ik het maar eens proberen. Het is hier nu maar 10 Graden C

Vertel nou eerst eens leuk wat die foutmeldingen dan zijn, dan zitten er bij dit forum genoeg "smart-cookies" om daar prachtige chocola van te maken........:thumb:

Das ook altijd mijn uitgangspunt (met pc's weet je nooit). ;) Misschien moet ik het maar eens proberen. Het is hier nu maar 10 Graden C

IS wel ERG koud....:confused:

Mag ik je absoluut afraden om kruiken in pc's te leggen? Als ie gaat lekken ben je nog verder van huis.

Kreepmaster, bij deze het (nog) vriendelijke verzoek serieus te reageren in berichten.
Volgende keer een waarschuwing voor jou. :)

Geplaatst door Sarvo
Kreepmaster, bij deze het (nog) vriendelijke verzoek serieus te reageren in berichten.
Volgende keer een waarschuwing voor jou. :)
Vraag me niet wat hier stond....

Laatst bewerkt:
Ik wil je niet teleurstellen en zeker ook het kruikenverhaal niet stimuleren, maar de minimum temperatuur waarbij een cpu het wat moeilijker begint te krijgen is beneden de -80 C [-80 vindt ie eigenlijk net lekker] en ik hoop dat het bij jou niet zo fris wordt, en beneden de -10 krijgen de drives wat moeite om op toeren te komen.... dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen... een probleem kan wel condensatie in de kast zijn... dat kan allerlei vreemde "kortsluitinkjes" veroorzaken... maar ik blijf geinteresseerd in de foutmeldingen, mogelijk komt daar iets heel anders uit, Windows heeft namelijk een redelijk "zelfherstellend" vermogen [door er gewoon wat zooi uit te kieperen bij een tweede en eventueel derde herstart]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ErpCity
Ik wil je niet teleurstellen en zeker ook het kruikenverhaal niet stimuleren, maar de minimum temperatuur waarbij een cpu het wat moeilijker begint te krijgen is beneden de -80 C [-80 vindt ie eigenlijk net lekker] en ik hoop dat het bij jou niet zo fris wordt, en beneden de -10 krijgen de drives wat moeite om op toeren te komen.... dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen... een probleem kan wel condensatie in de kast zijn... dat kan allerlei vreemde "kortsluitinkjes" veroorzaken... maar ik blijf geinteresseerd in de foutmeldingen, mogelijk komt daar iets heel anders uit, Windows heeft namelijk een redelijk "zelfherstellend" vermogen [door er gewoon wat zooi uit te kieperen]

@Servo van Beijnum:

Hoe moet ik het nu weten?

@ErpCity,
*bedankt.*

Laatst bewerkt:
Hoi,
Inmiddels heb ik wat foutmeldingen genoteerd:
1. IRQL_NOT_LESS_OR _EQUAL
2.PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Weet iemand wat ze betekenen?

Mvg
Bram

Mogelijke oorzaken:

* Verkeerde drivers.
* Incompatible hardware.
* Defecte hardware.

Hoi,
Inmiddels heb ik wat foutmeldingen genoteerd:
1. IRQL_NOT_LESS_OR _EQUAL
2.PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Weet iemand wat ze betekenen?

Mvg
Bram

Mijn harde schijf is 1 maand geleden gecrasht en toen gaf hij ook deze fout:

IRQL_NOT_LESS_OR _EQUAL

Dit kwam doordat mijn harde schijf gecrasht was,

Maar aangezien jou pc nog na enkele opstartpogingen nog opstart, denk ik niet dat je hdd gecrasht is.

GRTZ,

Kreepmaster

Even een orienterende vraag: Heb jij een oudere versie van Norton antivirus draaien?

De tweede foutmelding [Page fault enz.] duidt erop dat XP een essentieel stuk hardware wil aanspreken maar dat dat er niet meer is of kapot is,[ komt ook voor als je disk bijna vol is zodat xp de pagefile [vitueel geheugen] niet meer weg kan schrijven.] Te denken valt aan Harddisk crash, ram kapot, usb poort defect....

De eerste fout heeft meestal met een driver te maken....
zoals een ander forumlid al meldde...

maar aangezien het ding er zomers geen last van heeft.... versterkt dat het idee van condensatie in de kast waarbij het vocht op een kritische plek terecht komt....

Remedie: eerst effe stoken, dan pc opstarten.....

Laatst bewerkt:
Ga er maar vanuit dat je geheugen mol is.
Als je verschillende foutmeldingen krijgt is dat in 90% van de gevallen te wijten aan defect ramgeheugen.

je geheugen kan je testen met memtest. Het is een isofile, die je op cd kan branden (ik zou een rw nemen) en waarmee je vervolgens de pc mee kan opstarten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan