computer te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

lichtflits

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2000
Hoi.

Mijn pc is sinds een week te traag.
Ik heb vandaag de C:/ geformateerd en winxp opnieuw geinstalleerd, maar hij is nog steeds zo traag als wat.
Als je bij taakbeheer naar de CPU gebruik gaat kijken geeft ie ook bijna de gehele tijd 100% aan.
De muis hakkelt dan zelfs over het scherm.
Als ik een 4gig bestand wil kopieëren over het netwerk duurde dat voorheen zo'n 15 minuten, nu geeft 180+ minuten aan.

Is toch vreemd, na een format zou er toch niks meer op kunnen staan dat de pc traag maakt.

Hoi,

Na de schone installatie heb je ook de rest van de drivers geinstalleerd moederbord muis etc.?

Modag

uitroep/vraagtekens in apparaat beheer?

Welk proces houdt de CPU zo bezig?

mvg leo

de standaard drivers zijn allemaal geinstalleerd.
een vraagtekentje, maar die is van de scanner die ik nog niet geinstalleerd heb.
als je bij de cpu-gebruik gaat kijken staat de groot verbruiker er niet tussen.
hij swicht wel heel veel, en explorer.exe en taskmgr.exe gebruiken dan 50% (niet de gehele tijd)

mijn schijf is in 2 partities opgedeeld.
ik wil er morgen weer 1 schijf van gaan maken, en hem dan nogmaals gaan formateren.
eens kijken of ie het dan wel beter doet.

de standaard drivers zijn allemaal geinstalleerd.
een vraagtekentje, maar die is van de scanner die ik nog niet geinstalleerd heb.
als je bij de cpu-gebruik gaat kijken staat de groot verbruiker er niet tussen.
hij swicht wel heel veel, en explorer.exe en taskmgr.exe gebruiken dan 50% (niet de gehele tijd)

mijn schijf is in 2 partities opgedeeld.
ik wil er morgen weer 1 schijf van gaan maken, en hem dan nogmaals gaan formateren.
eens kijken of ie het dan wel beter doet.

Je werkt toch niet op een Pentium 2 ofzo:d

Stof kan ook de oorzaak zijn.

Controleren op stof.. je hdd nachecken op fouten waardoor die traag kan zijn.. even de defragmentatie erover heen halen.. je geheugen een keer eruit halen en op nieuw inprikken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan