Computer traag + BSOD na nieuw ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

aarsnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
3
Hallo,

Ik heb eergisteren nieuw geheugen in mijn computer geplaatst. (Corsair 2x1 gb DDR 400 mHz)
Eerst had ik één module van 512 mb (DDR). Computer liep goed alleen bij sommige spellen nog al weleens een lag. Ik besloot om 2gb er bij te kopen (2x1 gb). Ik heb 3 sloten.
Ik slot 1 heb ik 512 mb gedaan. In slot 2 en 3 heb ik beide 1 gb gedaan. Meteen toen ik Windows opstartte kreeg ik al een BSOD (Blue Screen of Death). Ben de stopcode vergeten.
Ik heb één kaartje van 1gb eruit gehaald. Toen liep de computer gedurende 2 uur normaal. Daarna heb ik de module van 512 mb vervangen door de module van 1 gb. Op dat moment zat er dus twee maal 1 gb in. Dit ging helemaal fout. Bij de kleinste aanspraak op het geheugen kreeg ik al een bsod. Stopcodes: irql not less or equal, memory_management, pfn_list_corrupt.

Ik het kaartje weer vervangen door die van 512 mb (1gb + 512 mb op dat moment). Ik bleef last houden van BSOD's. Ten einde raad heb ik die van 1 gb eruit gehaald. Nu zit er dus alleen nog 512 mb in. Echter nou is mijn computer vele malen trager dan daarvoor. Nu kan ik niet eens meer gamen. Af en toe nog steeds een BSOD.

Ik weet nu niet meer wat te doen om de computer fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Ik zou al blij zijn als hij het vorige tempo haalde (met alleen 512 mb). De computer wordt tevens ook niet sneller als ik er 1 gb bij doe. Heb nu zelfs last van een muis die blijft haperen.

Systeem:
Processor: Intel Pentium 4, 3000 mHz (15 x 200) dual core.
Moederbord: ECS 648FX-A2
Geheugen: op het moment 512 mb (PC3200 DDR SDRAM)
Videokaart: nVidia GeForce 7600 GT (512 mb)

Ik heb trouwens mijn moederbordgegevens gevonden en hier staat bij dat hij 400 mHz ondersteunt. Echter de werkelijke snelheid is 200 mHz. Dit is ook de fsb van de processor. Effectieve snelheid is 400 mHz (allemaal volgens Everest). Hoe kan ik de snelheid van het geheugen veranderen zonder de fsb mee te veranderen (ik verwacht dat het probleem hier ligt maar het is dan toch raar dat de pc met alleen het oude kaartje toch erg traag draait).
Ik zou graag hulp hierbij krijgen

Mvg,
aarsnl
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan