Ow sorry Lita112,
Ik had nogal haast, vandaar dat ik jouw gedeelte er niet bij gezet had.
Drivers zijn allemaal oké. Geen vraagtekens.
Ik heb zelf een aardig beetje verstand van computers, maar hier kom ik niet uit.
Standaard dingen als tijdelijke bestanden verwijderen, virusscannen, defragmanteren, hddcontrole etc etc heb ik al gedaan.
Is er nog een andere oorzaak (map/register/opstartprogramma's) ofzo waar het aan kan liggen? Ja kan altijd natuurlijk, dat begrijp ik. Maar hoe kan ik controleren wélk proces op de harde schijf bezig is? Bij taskmanager kun je alleen de CPUgebruik bekijken per proces, maar is het ook mogelijk het proces op de hdd te bekijken?
De exacte probleemschets:
-Opstarten gaat vlot, aanmelden ook.
-Bij het laden van de software (rechtsonderin de icoontjes), wordt de computer trager
-Als de computer eenmaal opgestart is, is er geen fatsoenlijk programma te openen, alles gaat heel traag. Vensters worden bloksgewijs geopend.
InternetExplorer gaat oertraag, meestal springt deze gelijk op 'reageert niet'.
-Ik heb de recentste chipsetdrivers net geinstalleerd, geen resultaat. Wel kwam er tijdens de installatie een berichtje 'Er zijn geen juiste drivers voor uw Nvideau Bus Emulator geinstalleerd'. Daar heb ik op ok geklikt, waarna de driversetup-wizard aangaf om de computer opnieuw op te starten. (De wizard gaf aan 'drivers correct geinstalleerd')
-Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart, helaas geen resultaat, exact zelfde probleem.
Bij apparaatbeheer staat er wel gewoon Nvidea Bus Emulator
-Er zijn géén virussen/spyware/malware aangetroffen op mijn computer.
-Zelfs bij het intypen van woorden duurt het een paar seconden voordat de letters op het scherm komen. De hdd is continu in vol bedrijf.
Wat kan ik het beste doen nu?
Het betreft een PackardBell Istart 2235
Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie hulp :thumb: