Computer traag na herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

simson

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Onlangs Windows Xp volledig geherinstalleerd op een DeskTop waarbij ook de harddisk is geformatteerd. Nu staat XP SP3 er op.

Het systeem werkt op zich. Maar bij intensieve acties zoals het uitpakken van bv een ISO bestand is het systeem erg traag. Het uitpakken van een ISO van enkele GB's gaat >2 uur duren terwijl dit voorheen ca 10-20 minuten duurde.

Ik denk dat het aan de chipset driver zou kunnen liggen.
Voor de herinstallatie heb ik mbv DriverMax alle drivers gebackuped en na de herinstallatie heb ik de drivers gerestored wat op zich goed verliep. Alle onderdelen werken verder goed.

Gegevens van het systeem:
viarama moederbord pe11-sa/rama rev/b
pentium 4 1.6 GHz 768 Mb intern

Ik vraag me dus af of de goede chipset driver wel is geïnstalleerd. Is er een andere manier om aan de goede chipset driver voor computer te komen?

Denk ik in de goede richting?
Heeft iemand tips/adviezen?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

groeten Simson

Hoi Simson,

Ik heb hetzelfde gehad en internet was ook traag daarbij. Ik weet niet of dat bij jou ook het geval is?

Wat bij mij in ieder geval geholpen heeft is de deïnstallatie van IPv6. Je kunt dit doen door een DOS box te openen en daar geef je op: IPv6 uninstall

PC herstarten en hij liep bij mij weer als een nieuwe!

Succes!

Hé bedankt voor je reactie.

Nee, internet is niet opvallend traag.
Voor de zekerheid heb ik toch de actie "ipv6 uninstall" gedaan, maar dat geeft geen verbetering voor de snelheid van zware acties.

Voor wat betreft je drivers is het van belang dat je goed weet welk type moederboard in de computer zit en van welke fabrikant. Met de freeware SPECCY kan je dat snel boven tafel krijgen. Je vindt dit op www.piriform.com .
Daarnaast gebruik ikzelf BiosAgent Plus van Phoenix Technologies. Zitten wel wat kosten aan verbonden maar een prima product die zelf detecteert wat er aan boord is en hij zoekt daarbij de juiste laatste drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan