computer ugrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

doyke14

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
hallo,
omdat ik op mijnvorige vraag geen antwoord meer kreeg paats ik hem nog eens (vorige vraag heb ik ingesteld als opgelost).

Mjn vraag: Ik heb een spel gekocht (Cysis), ik kan deze nie spelen op de computer die ik nu heb. Ik moet een nieuwe videokaart kopen, Ik heb gekozen voor de NVidia 8600 GT en ik wil nu waarschijnlijk ook een nieuwe proessor (Inter dual Core 2) kan ik hem hiermee spelen?. Ik zal alles om moeten bouwen naar een iuwe kast (ik heb nu een slimline) maar dat maakt ff niet uit, Nu moet ik weten of deze processor op mijn moedebord kan (qua aansluiting) en of ik dan ook een nieuwe voeding moet.

Als ik een nieuwe voeding moet blaas ik dan niet de andere dingen op die niet zoveel stroom nodig hebben?

Als je nog vragen hebt over mun systeem, vraag maar raak.

Alvast bedankt, Doyke 14

Laatst bewerkt:
het ligt eraan wat er op de verpakking van het spel staat.. ik denk dat je een 3D videokaart nodig heb (als het een 3D spel is)... ik zou echt geen idee hebben wat je nodig heb allemaal..
sorry

P.S. let op de systeemvereisingen op de verpakkingen ;)

systeem: xp of vista
processor: 3.2 ghz or faster of dual core 2.2 ghz
Videokaart: 6800 GT of hoger voor vista minimaal een Ati Radeon x800 pro

Weet je ook welk moederbord je hebt dan kunnen we de socket weten :)

En weet je zeker dat je de 8600GT neemt ? die is namelijk niet meer zo super :confused:

Videokaarten zoals een castle rock (ja dat bestond echt) daarvan zou je je moeten afvragen of ie 3D aankan, elke normale kaart nu kan 2 en 3D aan, dus....
Ik zou (als je niet veel geld kwijt wil zijn en toch goeie kaart wilt hebben) voor de 8800GTX XT (Van XFX) gaan bij de paradigit. Let wel op dat je dan een voeding nodig hebt die 2 aansluitingen hebben voor die kaart.

Daarnaast er bestaat niet zoiets als pc opblazen omdat je er teveel stroom doorheen haalt, tenzij jij het voor elkaar krijgt om 3 stroom stekkertjes in je cd speler te doen bijv. ;)

zie fot voor mbo,

Bijlagen

• moederbord.jpg
    moederbord.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 44
Videokaarten zoals een castle rock (ja dat bestond echt) daarvan zou je je moeten afvragen of ie 3D aankan, elke normale kaart nu kan 2 en 3D aan, dus....
Ik zou (als je niet veel geld kwijt wil zijn en toch goeie kaart wilt hebben) voor de 8800GTX XT (Van XFX) gaan bij de paradigit. Let wel op dat je dan een voeding nodig hebt die 2 aansluitingen hebben voor die kaart.

Daarnaast er bestaat niet zoiets als pc opblazen omdat je er teveel stroom doorheen haalt, tenzij jij het voor elkaar krijgt om 3 stroom stekkertjes in je cd speler te doen bijv. ;)

ik vind die anders no wel dur hoor (de videokaat) ik kan de Nvidia 8600 GT in de winkel kopen voor 65 euries (iets goedkoper en ik kan het spel ermee spelen.. En ook nog assasins creed

Laatst bewerkt:
800x600 denk ik ja... Als je een keer goeie koopt heb je gelijk minder gezeik, over een jaar mag je anders weer nieuwe kaart kopen.

okee maar u even voor de goeie orde..

Kan ik met mjn moederbod de Intel dual Core 2 aansluiten? (past die op de aansluiting va het mobo)
En wat voor voeding zou ik nodig moeten hebben?

okee maar u even voor de goeie orde..

Kan ik met mjn moederbod de Intel dual Core 2 aansluiten? (past die op de aansluiting va het mobo)
En wat voor voeding zou ik nodig moeten hebben?

Zoals ik al eerder vroeg wat is de naam van je moederbord?

waar kan ik dat zien?? weet niet zoveel van comp. af.. meer van software..

ik heb everest home edition en daar staat achter CPU: unkwown. 2000 mhz

Laatst bewerkt:
Klik eens links op Deze Computer en klik Eigenschappen, daar staat het misschien. Ik gok een E4400 of een E2180, maar ga uit van de eerste denk ik. Of een AMD X2.

Laatst bewerkt:
oee,
ik heb hetevonden, er staat achter processor: AMD Athlon (tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 2.00 GHz

Laatst bewerkt:
oee,
ik heb hetevonden, er staat achter processor: AMD Athlon (tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 2.00 GHz

vermoedelijk is dit je moederbord:
http://nl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=15&l3=231&l4=0&model=768&modelmenu=2

Die kan je nog wel een beetje upgraden, maar niet veel. Helaas voor jou. (en ook voor mij: heb namelijk net een nieuw systeem moeten bestellen ter vervanging van een vergelijkbaar systeem als van jou).
Crysis eist heel veel van je systeem.
Maar het moet nog wel speelbaar zijn als je alleen die videokaart koopt.

Alleen ga niet klagen als de kwaliteit niet denderend is met dat systeem.

Je zult op een gegeven moment gewoon je systeem moeten gaan upgraden (videokaart, moederbord, processor, geheugen: gaat je aardig wat geld kosten), maar wellicht kun je het nog wel even redden. Het ligt aan hoe groot je scherm is (24inch is stukken zwaarder dan een 15 inch schermpje) en hoe kritisch je bent.

Ik heb nu zelf een 7800GT-videokaart. Dat is stukken beter dan de videokaart genoemd als minimum voor Crysis (nvidia 6800). En de 8600 die jij wilt kopen is geloof ik wel met de 7800gt te vergelijken Misschien iets beter?

Welke videokaart had je in je systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan