Computer uit draadloos netwerk verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsjedepelsje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Ik heb een draadloos netwerk met een Windows 7 pc en een Windows XP pc. Waarschijnlijk na een update van Windows op (een van) beide pc's, kunnen de pc's elkaar niet meer vinden. Dit probleem heb ik al vaker gehad, maar gelukkig heb ik het toen steeds nav tips op dit forum kunnen oplossen.
Ik heb het netwerk opnieuw geconfigureerd, op beide pc's is de werkgroepnaam WORKGROUP, verder heb ik de volgende instellingen:
Windows 7:
Netwerkdectie ingeschakeld
Bestands- en printerdeling ingeschakeld
Openbare mappen delen ingeschakeld
Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40-bits- of 56-bitsversleuteling gebruiken
Met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld
Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren (heb ik ook op gebruikersaccounts etc. ingesteld gehad, dit gaf hetzelfde resultaat).
Windows XP:
Hier heb ik de wizard doorgelopen.
Heeft iemand tips hoe ik mijn netwerk weer werkend krijg? Ik heb nl. mijn printer aan de XP pc gekoppeld, omdat deze na updates van Windows niet meer op de Windows 7 computer werkte.

Gewoon een paar dingen die ik zou nalopen/proberen.

Kun je wel Internet op met die Win 7 PC?
Ja, dan doet de draadloze internet kaart het wel.
Nee, dan zou ik hem verwijderen in aparaatbeheer en opnieuw installeren.

Verder zou ik bestanden delen met wachtwoord gebruiken. Dat hoef je maar een keer in te stellen.
Hoe staat het met je rechten?
Misschien kun je de mappen nog handmatig delen?

Succes ermee

Ik kan met beide pc's draadloos het internet op, dus de draadloze internetkaarten werken gewoon.
Ik heb handmatig de map ook op delen gezet.
In de thuisgroep zijn nog steeds geen andere pc's te zien, helaas.
Dank je dat je met me mee wilde denken!

Heb je in het netwerkcntrum gekeken welk netwerk je gekozen hebt?
Ik heb hem op thuisnetwerk staan.
Verder de werkgroepnaam komt bij mij niet in het verhaal voor.
Dwz als ik op netwerk klik zie ik alles wat er is met de naam van die computer (of ik er op kom is een ander -beveiligings- verhaal)

Succes ermee.

al eens de windows firewall uitgeschakeld of eventuele andere firewall software die op deze machines draait?

@elsjedepelsje,

Verander de naam van de werkgroep naar een unieke benaming op alle PC's in deze werkgroep.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan