Elsjedepelsje
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 2 mei 2013
Ik heb een draadloos netwerk met een Windows 7 pc en een Windows XP pc. Waarschijnlijk na een update van Windows op (een van) beide pc's, kunnen de pc's elkaar niet meer vinden. Dit probleem heb ik al vaker gehad, maar gelukkig heb ik het toen steeds nav tips op dit forum kunnen oplossen.
Ik heb het netwerk opnieuw geconfigureerd, op beide pc's is de werkgroepnaam WORKGROUP, verder heb ik de volgende instellingen:
Windows 7:
Netwerkdectie ingeschakeld
Bestands- en printerdeling ingeschakeld
Openbare mappen delen ingeschakeld
Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40-bits- of 56-bitsversleuteling gebruiken
Met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld
Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren (heb ik ook op gebruikersaccounts etc. ingesteld gehad, dit gaf hetzelfde resultaat).
Windows XP:
Hier heb ik de wizard doorgelopen.
Heeft iemand tips hoe ik mijn netwerk weer werkend krijg? Ik heb nl. mijn printer aan de XP pc gekoppeld, omdat deze na updates van Windows niet meer op de Windows 7 computer werkte.
Ik heb het netwerk opnieuw geconfigureerd, op beide pc's is de werkgroepnaam WORKGROUP, verder heb ik de volgende instellingen:
Windows 7:
Netwerkdectie ingeschakeld
Bestands- en printerdeling ingeschakeld
Openbare mappen delen ingeschakeld
Delen van bestanden inschakelen voor apparaten die 40-bits- of 56-bitsversleuteling gebruiken
Met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld
Verbindingen met de thuisgroep door Windows laten beheren (heb ik ook op gebruikersaccounts etc. ingesteld gehad, dit gaf hetzelfde resultaat).
Windows XP:
Hier heb ik de wizard doorgelopen.
Heeft iemand tips hoe ik mijn netwerk weer werkend krijg? Ik heb nl. mijn printer aan de XP pc gekoppeld, omdat deze na updates van Windows niet meer op de Windows 7 computer werkte.