Computer uit slaapstand halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Heb het volgende probleem: Na uren van alles geprobeerd te hebben, richt ik mijn pijlen op Helpmij. Heb LogMeIn waarmee je een andere computer kan binnenkomen. Heb een Ipad en een desktop. Het systeem werkt goed en kan goed in de computers komen en manipuleren, maar nu het volgende. Als ik vanaf de Ipad de PC wil bereiken terwijl deze in slaapstand heb staan kan ik deze niet 'wekken'. Ik heb al 2 programmaatjes gedownload, Fusion WOL en een programma van Brother Soft die het euvel zou oplossen maar het werkt gewoon niet. Ondanks dat ik de procedure goed heb uitgevoerd. Nu las ik dat je ook via BIOS dit zou kunnen doen, dat de computer alshetware gewekt wordt als ik vanaf de Ipad 'in dit geval' binnen wil komen. Wat zou ik moeten doen?
Dank voor eventuele hulp, Marc

Slaapstand kan je toch alleen wekken met de powerbutton? en in sluimerstand gaat je netwerkadapter toch uit?

Nee, dat is niet waar. Je kunt wel degelijk op afstand de computer uit de slaapstand halen en zelfs uit- en aanschakelen. Ik vroeg alleen een tip om dit te kunnen doen. Het bestaat dus wel dat je via de BIOS dit kan bewerkstelligen.

Hoi !

Is inderdaad mogelijk, lijkt me.

In het bios (niet altijd, verschilt met het mobo) heb je de mogelijkheid om te kiezen waarmee je de PC wilt aktiveren; bijv. muis, toetsenbord. LAN.

Lijkt me dat via LAN voor jou geschikt is.

Greetz,

Harry.

Bedankt beiden voor de reacties. Heb het programmaatje 'Depicus Wol' gedownload en dat werkt perfect. Heb nou geen BIOS veranderingen meer nodig. Opgelost dus.

Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan