computer update mobo-cpu en geheugen tot ongeveer 450 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

aarsno

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2012
Berichten
8
Ik zit te denken om me computer te updaten.
Ik speel af en toe een spelletje en ik zet films om naar mp4. das eigenlijk het enige wat ik der mee doe.
Maar dan is de vraag wat is het handigste om te kopen AMD of intel. Want wat ik gelezen heb is AMD sneller in videobewerking dan intel.

Zelf zat ik hier aan te denken:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...427534]=1&product[563663]=1&product[447320]=1

Maar ik gok dat jullie der wat meer verstand van hebben dus met goede adviesen kunnen komen.

Alvast bedankt,
 
welke spelletjes worden er gespeeld?

Intel zijn i7 sandy/ivy bridge processors zijn een stuk krachtiger ook in videobewerking
klikerdeklik

@riic0 wellicht heeft TS al een videokaart...
 
@firest0rm heb je helemaal gelijk in, ging in mijn enthousiasme iets te ver door...
 
Klopt ik heb al een goede videokaart en heb ook al een ssd. Daarom wil invallen me mobo+CPU+geheugen vervangen. Draai nu namelijk op een Q6600.


I7 is alleen een stuk duurder. En weet niet of dat lukt binnen de 450 euro
 
heb je al een link gegeven waarbij je netjes binnen de 450 euro blijft...
 
Spellen zijn ongeveer shogun 2 en silent hunter en call of duty.
 
shogun 2 behoort wel tot de zwaardere games...
neem aan dat je in de toekomst ook Rome 2 total war wilt gaan spelen

wat zijn de spec's van je andere componenten?
 
Ja das wel de planning.
Mijn videokaart is eentje van EVGA met 2GB ongeveer 1,5 jaar oud weet niet zo snel welke chipset.
Me SSD is 128GB

Nog meer dingen die nodig zijn?
 
nee vram zegt niks over hoe goed de videokaart is je zult echt even moeten vermelden welke gpu chip je hebt

ga naar start dan in search program files type je dxdiag in dan komt er een schermpje die laad je specs dan ga je naar de tab display daar staat je gpu chip
 
Zie nu dat de kart al wat ouder is dan ik dacht maar is een NVIDEA Geforce 9800GT met 2542 MB geheugen
 
de 9800GT kwam alleen in 512mb uit...
als de videokaart voldoet aan je eisen op dit moment dan kun je die houden
maar wat ik me af vraag is hoe professioneel bewerk je video materiaal?
als dit niets anders is dan een beetje photoshop windows movie maker dan kom je met een i5 ook prima uit de voeten en houd je geld over voor een nieuwe videokaart
 
video kaart is goed genoeg en anders kan je die later zo vervangen. Ik ga zometeen me hele dvd collectie digitaliseren. Dat zijn bijna 300 dvd's. Is dus niet profesioneel maar wel aardig wat. En zullen ook nog regelmatig dvd's bijkomen. Maar een I5 is ook goed genoeg als het maar niet telang duurt
 
digitaliseren zal eerder aan de snelheid van je Harde schijf en DVD lezer liggen dan de processor
een dvd speler van x24 kan max 31.68 Mbps halen (das niet echt super snel) als je het vergelijkt met bijvoorbeeld een blue ray die makkelijk 288Mbps kan halen (lees snelheid x8)

helaas zit je gebonden aan DVD :confused:
 
Laatst bewerkt:
Dus zou ik eigenlijk voor dat niks nodig hebben. Dus ozu het alleen voor af en toe een spel zijn. Maar is dan Intel of AMD beter?
 
Intel is op het moment wel koning op het desktop segment.
maar dat wilt niet zeggen dat AMD slecht is voordat ik weer word besprongen door AMD lovers :p

dus mijn voor keur gaat naar een Intel Sandy bridge i5 systeem met een nieuwe videokaart...
 
welk setje raad je dan aan? En dan de K versie of de normale? ivm toekomst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan