Computer updaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno890

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hoi,

Ik wil graag mijn computer updaten aangezien hij voor deze tijd toch weer wat oud aan het worden is :shocked: en ik denk dat ik dat het beste kan doen door een nieuwe video kaart te kopen. Want volgens mij is de rest wel aardig in orde :O

Specs:

Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz

Geheugen:
4.5 GB ram

Besturingssysteem:
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition Service Pack 2 (build 6002), 64-bit

Videokaart:
ATI Radeon HD 4350

Harde schijf:
800 GB waarvan 170 beschikbaar

Wat voor videokaart zal ik dan kopen? Ik wil ongeveer battlefield skyrim en gta v (als die er is) kunnen spelen.
En is het moeilijk om een videokaart te installeren in mijn computer?

Groeten Menno
Thx <3

Het is heel simpel, MAAR kan je voeding het ook aan? Ten tweede wat is je budget? de 7950 is net uit, slechts 400 euro voor al dat moois :P

Hey bedankt voor je snelle reactie!
Het is heel simpel, MAAR kan je voeding het ook aan?
Hoe kan ik dat dan weten (ik ben nub in dit soort dingen!)?

Ten tweede wat is je budget? de 7950 is net uit, slechts 400 euro voor al dat moois :P
Ehm daar had ik nog niet echt over nagedacht XD maar ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste hoor ;p zou 150 euro genoeg zijn of niet?

Even je kast open schroeven en kijken wat voor voeding je hebt. De 4350 loopt nog bijna op een paar batterijen qua vermogen, midstream kaarten eisen wat meer vermogen ;)

Voor ongeveer 150 kun je een 6870 scoren. Prima kaart en prestaties voor het geld.

ja die is zeker goed met 2 GB videogeheugen en GDDR3 ik zou hem zelf ook kopen als ik jou was maar heb al een goede :P

Even je kast open schroeven en kijken wat voor voeding je hebt. De 4350 loopt nog bijna op een paar batterijen qua vermogen, midstream kaarten eisen wat meer vermogen ;)

Voor ongeveer 150 kun je een 6870 scoren. Prima kaart en prestaties voor het geld.

Als kast open is waar moet ik dan op letten? XD (iNub)

Op de power supply staat als het goed is een sticker met totaal vermogen en maximaal vermogen. Bijvoorbeeld: 430W, 500W etc.

Laatst bewerkt:
ja die is zeker goed met 2 GB videogeheugen en GDDR3 ik zou hem zelf ook kopen als ik jou was maar heb al een goede :P

graag niet antwoorden als je er geen verstand van hebt....
zo zet je iemand op het verkeerde pad
het videogeheugen is van geen bellang al zou dit 100000GB zijn die videokaart zal nogsteeds games zoals BF3 of skyrim slecht draaien
het gaat namelijk om de GPU chip zelf

de GT430 is geen game kaart en kan games zoals Bf3 nauwlijks aan
je zult meer in de richting van een HD6770 of GTX550 moeten kijken wil je een beetje degenlijk kunnen gamen
de genoemde HD6870 van wampier is ook een hele goede keuzen

Laatst bewerkt:
graag niet antwoorden als je er geen verstand van hebt....
zo zet je iemand op het verkeerde pad
het videogeheugen is van geen bellang al zou dit 100000GB zijn die videokaart zal nogsteeds games zoals BF3 of skyrim slecht draaien
het gaat namelijk op de GPU chip zelf

de GT430 is geen game kaart en kan games zoals Bf3 nauwlijks aan
je zult meer in de richting van een HD6770 of GTX550 moeten kijken wil je een beetje degenlijk kunnen gamen
de genoemde HD6870 van wampier is ook een hele goede keuzen

Erg bedankt, ik zat eerlijk gezegd al te wachten tot een senior member zou antwoorden zoals jij of wampier :P

Maar goed eerst even de power supply doen hé :P
Ik neem aan dat als je hem openschroeft je PC uit moet staan? XD

Net opengemaakt en er staat: input 220-240V en output 250w max. Foto later.
Eerlijk gezegd denk ik dat hij hem niet haalt of wel?
(De 6870 die je zei)

Dat gaat niet werken. Met je huidige configuratie zit je, als je de computer volledig belast, al op het randje (als het een B-voeding is).

Je moet weten dat een 6870 ongeveer 10x krachtiger is dan je huidige kaart. Dat komt wel met een hoop extra verbruik. Minimaal 375W voeding. Een corsair 430 of zoiets is wel aan te raden. Die kost echter ook zo'n 40 euro, dus je zult even goed naar je budget moeten kijken.

Bedankt voor je snelle reactie, op zich heb ik dat er wel gewoon voor over, maar als ik over 1 jaar weer moet upgraden (om de nieuwste spellen te kunnen spelen) vind ik het wel wat overdreven, maar ik denk dat ik dan wel even vooruit kan of niet?
Waar ik vooral mee zit is de installatie.. Hoe kan ik al die dingen aansluiten etc. Want dat gaat me in mijn eentje nooit lukken..

Groetenz Menno

ik vraag me nu wel af is dit een slimline computer?
250watts krijg je vaak met dat soort pc mee geleverd...

en als dat zo is dan heb je groter probleem want een game videokaart past niet in een slimline pc

ik vraag me nu wel af is dit een slimline computer?
250watts krijg je vaak met dat soort pc mee geleverd...

en als dat zo is dan heb je groter probleem want een game videokaart past niet in een slimline pc

Ik neem aan dat je dan bedoeld of de kast klein is? Hij is eig best wel groot 0.o
Foto's (niet in de message anders wordt het bericht te lang lolol)
Dit was voor het schoonmaken ik heb alles namelijk schoongemaakt
Buitenkant kast (snel gemaakt met telefoon ;p
Power Supply
volledige kast
en nog iets closeupped.

Edit: Dus ik denk nit dat dit een slimline ding is aangezien er wel een paar aansluitingen zijn voor andere dingen!

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk dat is een standaard ATX voeding
eentje van 40 euro klikerdeklik
ik raad je echter wel aan om voor een 500watts voeding te gaan dan zit je toekomst gericht beter
kost 10 euro meer

Laatst bewerkt:
Ah en wat is dan een goede 500 watts voeding? Die geschikt is voor mij?

Ok dus nu heb ik 2 producten, maar ik heb echt geen idee hoe ik het moet aansluiten!
Ik ben niet echt technisch dus ik weet ook niet wat al die componenten enzo zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan