Computer upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eniotna44

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Hallo,

een vriend van mij is nodig aan een upgrade op zijn CPU (Intel Pentium E5200), deze begint een zware bottleneck te worden bij games (League of Legends, Heroes of the Storm niks zwaars). Nou vroeg ik me af wat nou een goeie processor is voor een LGA 775 socket (vooral voor gamen, geen overclocking), een tijdje gezocht maar niet heel zeker over de resultaten die ik vond.

Zijn systeem: http://gyazo.com/030238a27a8162bd30a784e9f272fbd1

Mvg A. Tielbeke

(Dit is niet bedoelt als "zoek een procesoor voor me" maar ik wil een processor halen voor z'n verjaardag en ik wil wel een goeie upgrade doen)

Nieuw ga je geen processors voor socket 775 meer vinden, dus je bent dan aangewezen op de tweedehands markt ;) Aan de informatie te zien heeft je vriend een Dell Optiplex 760 met een Q43 chipset van Intel. Je kunt dus overwegen om een quadcore processor er in te stoppen, maar bedenk wel dat daar dan de benodigde kosten aan vast zitten terwijl de pc al aardig oud is (en dus weinig waard is). Bedenk ook dat de koeling er wel geschikt voor moet zijn!

Er zijn nog een aantal processoren in de "Q" serie. Echter moet het moederbord dat dan weer ondersteunen en om dat uit te zoeken moet je eigenlijk ook de DELL systeemcode hebben.

Als je die goedkoop tweedehands op kunt pikken is dat misschien nog te doen, maar anders wordt het al snel zonde van het geld. Een nieuwe q8400 kost toch nog steeds 80 euro en daarvoor heb je ook een moderne G3220 + nieuw moederbord die minstens even snel is

Zou dan een nieuwe mobo en G3258 beter zijn? Had al het gevoel dat alles upgraden een beter idee zou zijn

Houd er wel rekening mee dat als je een ander moederbord + processor wil halen, je
1. ander geheugen nodig hebt, want je hebt nu nog DDR2
2. je eerst na moet gaan welke formfactor de behuizing is en of dat daar wel een normaal moederbord in gaat passen. Dell gebruikt namelijk nog al eens moederborden met een andere vorm!

Bedankt, dit wou ik graag horen want ik ben altijd bang dat iets niet past. Ik zou wel met hem kijken wat we kunnen doen, erg bedankt voor de info en snelle reactie!

De 3258 is al weer een stukje duurder en gericht op overclockers, maar is verder ook prima natuurlijk. Enige nadeel is dat de geheugenprijzen nog steeds vrij hoog zijn en die komen er nog wel bij.

Eniotna44

Ik ben zo vrij geweest om je vraag even naar de aankoop/upgrade sectie te verplaatsen daar komt je vraag even beter tot zijn recht.Succes met je vraag
:thumb:

Laatst bewerkt:
Mocht je een hele andere pc wilen kopen die meer van deze tijd is, kijk dan eens bij www.computerstunt.nl

Ze hebben ook leuke upgrade sets, maar bedenk dan dat je dan wel weer een behuizing nodig hebt.

Ze hebben ook goede pc's voor niet al te veel. Dat is denk ik, dan veel makkelijker dan upgraden.
De winkel is betrouwbaar, ik weet dat omdat ik daar al voor menig ander een pc heb aangeschaft die in dezelfde situatie zaten.

Let wel, ze komen zonder OS (geweldig, want dan zit je niet aan Win vast!) maar je kan er wel een Windows bij kopen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip Femke, ik zal deze site in de gaten houden! (CD'tjes met OS heb ik genoeg)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan