Computer val uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanwillemsen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2005
computer val soms spontaan uit, in het logboek kan ik deze foutmeldingen terug vinden,

1: Foutcode; 1000007f, parameter1: 0000000d, parameter2: 00000000, parameter3: 00000000, parameter4: 00000000.

2: De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer SERVER die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transport NetBT_Tcpip_{5E4625EF-2800-4E7B-84. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.

iemand een idee waar het aan kan liggen?

pc opnieuwe geïnstalleerd, maar dat mag ook niet baten.

Laatst bewerkt:
De 7F foutcode is mij bekend, maar de combinatie met die error niet. Vaak duid een 7f code op memory problemen, maar in dit geval heb ik geen idee. Heb je deze foutmelding voor elke keer dat de pc uitvalt?

zover ik kan zien wel, kan maandag eventueel even het geheugen even na scannen, iemand misschien ander idee, die foutcode vindt ik sowieso terug als hij uitval die 2e melding niet atlijd volgens mij

Geheugen getest met memtest, geen problemen gevonden.
Zal nog een andere voeding proberen maar meer mogelijkheden zie ik niet....

Ik heb nog eens gezocht naar de error, en die lijkt normaal alleen voor te komen als je een statisch IP gebruikt of je DHCP niet goed werkt. Ik kan geen referentie vinden waar het de computer ook crashed.

Indien je alle netwerkaansluiting disabled in je bios, is je computer dan wel stabiel? als deze twee zaken gerelateerd zijn is het misschien een moederbord issue. Of gebruik je een andere netwerk kaart?

wampier: je bedoel denk ik de 2e melding? of bedoel je de 1e melding?
deze pc maakt wel gebruik van een statisch ip, maar dan zou hij nog niet uit moeten slaan lijkt mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan