computer valt meerdere malen uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon S

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik heb een Microstar pc (3 jaar oud) en deze begint kuren te krijgen.
De laatste tijd heb ik al meerdere malen gehad dat hij zonder enige aanleiding zichzelf uitschakelde. Na opnieuw opstarten krijg ik een mededeling dat "het systeem is hersteld van een ernstige fout". Dit is al meerdere malen gebeurd de laatste tijd. N.a.v. deze mededeling heb ik de virusscanner (nod32) en Hitman pro/AVG anti spyware gebruikt. Deze vinden geen noemenswaardige fouten. Wat kan het probleem hier zijn? Kapotte voeding? Een haperende (bijna kapotte) harde schijf? Wat is hiertegen te doen?

Alvast bedankt,

Leon Stelwagen
 
heb je de pc kast van binnen weleens stof vrij gemaakt ?

stof is vaak een boosdoener van het uitvallen
ventilatoren gaan dicht zitten
het wordt warmer binnen in
en als het te warm word dan valt de pc vaak uit of gaat zoals je omschrijft herstarten
;)
 
Ja deze heb ik een paar maand geleden nog schoon gemaakt. Ook ga ik vaak met de stofzuiger langs de ventilatieopening van de pc zodat deze open blijft.
Dit lijkt mij dus niet het probleem...wat een ongelofelijke snelle reactie trouwens :)
 
ik kwam toevallig ff buurten :p

euhm ... ik heb zoiets bij mijn oude pc meegemaakt
wat ik dan deed was windows erop nieuw opzetten nadat hij
in 1 jaar volledig was vervuild van installeren van proggies en weer verwijderen
van proggies ik weet niet of jij in 3 jaar al eens opnieuw windows geinstalleerd heb
denk aan .. verwijderen van windows en installeren van windows
anders zit ik inderdaad te denken dat de hardeschijf beetje oud word
alhoewel ze eigenlijk wel een jaartje of 5 mee gaan
met uitzondering mijn 2e hardeschijf die nu 9 jaar is geworden van 10 GB :D

ik zet mezelf ff aan het denken wat nog meer een probleem kan zijn ;)
 
Hoi!

Ja vroeger deed ik dat met enige regelmaat maar sinds ik xp gebruik minder omdat xp naar mijn gevoel minder gauw "volloopt" met rotzooi waar jij het over hebt. De laatste keer dat ik windows opnieuw heb geinstalleerd is eind 2005.

Groeten Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan