De computer van mijn ouders valt steeds uit. Mijn zusje was bezig op de computer (ze zat gewoon op internet) toen hij opeens uitviel, zonder reden. De computer is al een paar jaar oud maar alles werkte nog normaal. Als we de pc nu opstarten valt hij na een paar tellen al weer uit, voordat Windows XP is opgestart. Windows lijkt eerst normaal op te starten en de computer maakt ook het normale geluid (het zoemen), dan komt er een foutmelding dat er iets mis is met het geheugen (ik weet niet precies uit mijn hoofd wat er staat) en dan valt 'ie uit. Het maakt niet uit wat we doen, systeem herstel, Windows XP Cd-rom erin, back-up CD-roms erin, veilige modus, hij valt steeds uit. Bijvoorbeeld de XP cd, als ik die er in doe staat er "druk op een toets om de pc vanaf de cd op te starten", dan druk ik op een toets en daarna valt de pc uit. Meestal als de PC net uit is gegaan kan ik hem meteen daarna helemaal niet meer aanzetten. Het blauwe lichtje van de power-knop gaat aan en gaat één tel later weer uit. We zijn er achter gekomen dat hoe langer de PC uit staat voordat we hem weer aanzetten, hoe langer de pc aan blijft als we hem aan zetten. Misschien oververhitting of zoiets? We laten de computer nu in ieder geval een half uurtje uit en proberen het dan opnieuw (opstarten vanaf de XP cd-rom). Maar dan is er ook nog de fout in het geheugen, dus misschien zijn het 2 problemen?
Ik hoop dat iemand weet waar het aan kan liggen. Mijn ouders willen in ieder geval niet aan de computer zelf prutsen (uit elkaar halen etc.), dus als er zoiets moet gebeuren brengen we de computer naar een computerwinkel voor reparatie.
Over de PC:
Het is een HP Pavilion.
Designed voor Windows XP, Windows Vista Capable.
ATI Radeon Express 200.
Intel Celeron D.
Dat kon ik in ieder geval aan de stickers op de computer aflezen. Ik weet verder niet wat de kenmerken zijn. En ik heet Pascal trouwens, maar die naam was al bezet.
Ik hoop dat iemand weet waar het aan kan liggen. Mijn ouders willen in ieder geval niet aan de computer zelf prutsen (uit elkaar halen etc.), dus als er zoiets moet gebeuren brengen we de computer naar een computerwinkel voor reparatie.
Over de PC:
Het is een HP Pavilion.
Designed voor Windows XP, Windows Vista Capable.
ATI Radeon Express 200.
Intel Celeron D.
Dat kon ik in ieder geval aan de stickers op de computer aflezen. Ik weet verder niet wat de kenmerken zijn. En ik heet Pascal trouwens, maar die naam was al bezet.

Laatst bewerkt: