computer valt na paar minuten uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter RobS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RobS

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2001
Ik ben een nieuwe computer aan het bouwen. Ik heb alles ingebouwd. Bios ingesteld, harde schijf in partities gedeeld met maxblast 3. Nu wil ik de software installeren, maar na een paar minuten gaat de computer uit. Wie weet een oplossing voor dit probleem.

Rosi

Waarschijnlijk heb jij de cooler niet goed gemonteerd !!! op de proccesor kijk daar eens na !
Want de pc schakelt vanzelf uit als die te warm word !!

inderdaad of je moet de temparatuur waarbij de pc uitgaat ffies verhogen

1. Chek de voeding.
2. Chek of de restart knop niet blijft haken.
3. Chek de stekker

In de computerwinkel hebben ze de processor plus koeling op de mobo geplaats. Dus ik neem aan dat ze het goed gedaan hebben.

Kijk eens even naar de temperaturen van je systeem (in je bios) als hij weer eens opnieuw opstart.
Of gebruik hmonitor of speedfan en kijk dan wat de temperaturen zijn. Dan kunnen we in ieder geval zien of het daaraan ligt...

Ik heb hem een half uur in de bios aan laten staan, toen bleef die rond de 45 graden. Maar zodra ik weer opstarte om de software te installeren ging die na een paar minuten uit. Ik kan dus nog niets downloaden.

Als je hem in het bios laat staan, gebruikt de processor geen rekenkracht, en wordt dus ook niet warm.... Probeer het even met bovengenoemde programmaatjes... en kijk dan naar je temperaturen. Ik denk echt dat er iets mis is met de bevestiging van de cooler, of misschien voldoet de cooler niet aan de minimale eisen.... Weet je toevallig of er koelpasta gebruikt is?

Geplaatst door RobS
In de computerwinkel hebben ze de processor plus koeling op de mobo geplaats. Dus ik neem aan dat ze het goed gedaan hebben.
Ook daar kunnen ze fouten maken.

Ik ben er uit! De binnenkant van de aan en uit knop kwam tegen het frame aan. Als ik de kast aanraakte ging die aan of uit. Ik heb het gat in het frame groter gemaakt en nu doet die het.
Allemaal hartelijk dank voor de reakties.

Mooi!

Weten we ook gelijk dat jij ongeveer na een half uurtje computeren de kast aanraakt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan